Farvel til den dyre fjernvarme

Hej alle dem som er trætte af den dyre fjernvarme, for nu kan vi nemlig melde os ud!
Prisen for udmelding her i byen, er "kun" 35 K
 

Hvis der er andre som har samme ide, så kontakt fjernvarmen og få på skrift hvilke vilkår værket har for udmeldingen.

Til kamp for den dyre fjernvarme  her koster 1 Mwh over 860 kr og en gennemsnitlig fast afgift ca 6500 begge priser er inkl. moms men hvorfor betale 86 øre pr kwh + fast afgift når man kan få mere varme ved at konvertere til luft/vand-varmepumpe for en kwh-pris på 36 øre.

Husk at låse strømprisen fast nu, den bliver måske aldrig billigere


PE

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Poul Erik.

Jamen det er der da noget om, men så er der lige om det kan betale sig. For en ny indstalering af varmepumper mm. + at skulle betale 35 K. for at slippe fjervarmen kan det hurtigt blive en bekostelig affærer. Hvor lang tid vil det så tage den enkelte husejer at få det til at balangere igen.

Allerede i 1972, meldte jeg mig ud af Svogerslev Fjernvarme, da det stod klart for mig, at det var en dødssejler, hvor nogle enkelte havde skaffet sig rigtig gode ben at gnave og hoben bare skulle betale lige hen i vejret.

Jeg skal aldrig nogen sinde mere låses til et bestemt energisystem, så man forhindres i at bruge træpiller eller varmepumper eller solenergi eller eller, hvad der måtte komme op af nye ting.

Alene de enorme summer det koster og den sårbarhed der indbygges i disse kæmpeanlæg bør tilsige en, at den er gal.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Håndværker.

Jamen du har da ret i at det tager lidt tid inden man har sparet de 35 K. Min erfaring med mange som har fjernvarme, er at de faktisk ingen varme har, men skal betale på til 30-40 K for et ældre hus, det synes jeg er uhørt, især at man også skal betale fast afgift af de ældre bygning, som de fleste indskrænker sig i om vinteren.

Beregninger viser at det betaler sig at konvertere til varmepumpe også selvom at man tager udmeldelsesbeløbet med i financieringen.

Jeg er meget overbevist om at de fjernvarmeværker som har en mw-pris på over 550 kr + fast afgift, at de vil lide en langsom smertefuld død.


PE

Når det handler om de små decentrale kraft varme værker, så skulle de aldrig have været bygget, det er en fis i en hornlygte.

Og når den siddende regering så endda forbyder dem at gå over til biogas, er det da helt ude i hampen.

 Jeg er glad for min brænde ovn !
Men her på Als, har vi slet ikke noget af det nymodens stads.

Skrevet af Håndværkeren den 11-03-2009 19:5
 
Men her på Als, har vi slet ikke noget af det nymodens stads.


Tjaaa... der er jo det nye solvarmeanlæg i Vollerup. Det bliver spændende at se hvordan det kommer til at køre!! 

Venlig hilsen

Jens

Annonce

De skal være ualmindeligt fumlefingret hvis ikke det kommer til at fungere, men nu var det de små gas/olie fyrede Kraft/varme værker der var på tale.

Solvarmen skal nok blive en sucse, bare se det der kører i Marstal. Der er så vidt jeg kan se heller ikke helt udbygget det i Vollerup.

Der er først indvielse af anlægget i starten af april. Det bliver spændende at se hvordan det kører. Som du også skriver er det meningen det skal udbygges på lidt længere sigt.

Venlig hilsen

Jens

Hej.

Jeg har fundet afgørelse fra energi-klagenævnet, hvor de skriver hvis der er tilgang af det opvarmede etageareal, så kan man udmelde sig uden at skulle betale andet end den faste afgift op til 18 måneder efter generalforsamlingen.

Afgørelsen fandt sted den. 11.02.2005


PE

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis