emhætte ved skråvæg

jeg har sat en emhætte op i mit køkken. og skal have dækket selve motordelen af med et skjold der fulgte med. problemet er at emhætten hænger lige ved siden af en skråvæg. så skal have klippet en vinkel så den ene side af skjoldet følger skråvæggen.  
er der en godt trick til at udregne vinklen uden man skal ud og investere i værktøj/måleudstyr   
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Klip en pap skabelon af vinklen. Jo større jo mere nøjagtig

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

tag 2 firkantede plader, sæt kanten af den ene mod loftet og kanten af den anden op mod væggen og hold dem sammen med et par skruetvinger. Så skulle du have en skabelon

Jeg ville bruge et stykke pap til at lave en skabelon efter. Held og lykke.Ranlight

Ranlight driver en lampebutik på nettet med det meste inden for belysning samt lys og lamper. Uddannet elektriker og arbejder som sådan til dagligt men driver www.ranlight.dk som en hobby for at holde intressen for lys samt belysning ved lige.

Hilsen

Reene A Nielsen

jeg plejer at dække røret med malertape, så kan man tegne og måle på røret... det er bare at måle, måle igen og så når du er færdig med det.. ja så måler du lige en ekstra gang (efter en kop kaffe måske)

der er vel rør nok til et par forsøg???

Det kommer ikke an på, hvor meget hjerne man har - men hvordan man bruger det man har.

(Elektriker)
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også