Isolering af skur?

Hej Folkens.

Jeg har mig et skur, som jeg gerne ville isolerer taget på, for at undgå pladerne (Opal Trapez) græder ned på mine ting jeg har i skuret.

Kan man dette, uden at skulle skifte tag belægningen (Økonomi)?

Jeg har dampspærer, og 100mm Rockwoll at gøre godt med, kan jeg 'bare' smide det op mellem, dampspærer under, og eventuelt forskalning, for at holde på sagerne?

Eller skal det gribes helt anderledes an?

Trapez ligger på alm lægter, og under der er der 112mm højt tømmer, så der vil være rigeligt luft over isoleringen (2cm+lægte)

Eller skal man vælge den dyre løsning, og købe isoleret tagbelægning?

Mvh:
Monberg75
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
skær dampspæren af , isoler op mellem spærene ( husk at skære pænt til , så der ikke er nogle revner )
ny dampspære ( 0,20 mm plast ) og enten forskalling eller nogle billige loftbræder til at holde det hele , så er det klaret

hvis det er et uopvarmet skur, skal du ikke sætte dampspærre op, da der ofte er varmere udenfor,

hvis dine trapezplader er lavet af plastik, skal du nok passe på med at isolere med rockwool, da der  bliver meget varmt over  isoleringen i direkte sol, så du kan risikere at dine plader smelter og bliver helt deforme,(det har jeg selv prøvet)


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg har snakket med min far, som er handymand på 50. år :)

Han siger også., da rummet ikke er opvarmet, får man ikke den kuldebro, som man ellers ville få, og dermed ikke kondensen.

Der vil jo trods alt være små 10cm luft oppe mellem plader og rockwool, så jeg tror ventilationen bliver ok deroppe, ellers må jegs kifte pladerne senere.

Så løsningen bliver at jeg ligger rockwool, dapmspæere (for at undgå smuds i mine ting fra rockwool) og så forskaldning.
Eller også hænger jeg det op med wire, det ved jeg ikke helt endnu. :)

Tak for de finde input.

Mvh:
Monberg75
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis