Rense kølekanaler i bådmotorer

Findes der mon ikke et godt tip til, hvordan man kan få renset saltansamlinger ud af bådmotorers indre kanaler. Jeg synes ikke at gennemskylning med ferskvand er effektivt nok!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så tror jeg du nå adskille motoren !!
Jeg har netop fået min "gamle" Yanmar hovedrepareret pga en knækket ventil fjeder og der var rigtig meget sand imin motors indre kanaler og det kan realistisk set kun være tale om støbesand der ikke er renset ordentligt efter støbning af blok og cylinder.

Held med projektet
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kontakt firmaer der afkalker varmeanlæg, her kan du få råd. Jeg gjorde det selv og købte et materiale der benævntes INHIBITERET SALTSYRE dette stof blev blandet med fersk vand og sirkulerede under motorens gang i 1 time. Motoren der blev renset var en saltvandskølet (med gennemstrømningskøling) lysmaskinemotor. For at frakople gennemstrømningen anvendte jeg en 25l. plastdunk der tidligere havde været anvendt til syre. Væsken blev trukket fra en studs der var monteret i skrueproppen. Returløbet gik til et boret hul i bunden af dunken hvor slangen blev stukket ind. Efter motoren havde kørt i en driftsvarm periode på 1 time var motoren ren og "skykkevandet" sort.

Det virkede for mig.
Hilsen Bent S/K Lynetten.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis