pris på støbning af gulv

hej
hvad vil være en rimlig pris på og få støbt et gulv på ca30kvm af en murer ? med regning
gulvet er helt klar. med alt så det er kun støbning. prisen uden beton
kommer nemlig en og gir et tilbud på onsdag. og da det gerne snart skulle laves, gider jeg ikke ringe til 10 murer for tilbud.  så har tænkt og tage hans tilbud hvis ellers det er rimligt,.

hvad tag sådan noget et par timer af 500kr pr time
betonen har jeg fået en pris på og den er ca 1000kr for selvnivilere. per m3

hvad siger i

 do it youselv

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Du skal regne med at det tager en dag for en svend til omkring 350 Kr/time + moms.

 


PE

Skrevet af Fiahgt den 11-03-2009 08:39
2 timer hvis du gider hjælpe med at vask værktøjet bagefter. Vi gjorde det på en time her i huset.
Hej.
Jeg synes at du skal være seriøs, man lægger ikke et gulv på 30 m² Hvis du tænker på flydebeton, så bruger, det bruger man ikke til færdig slidelag, jeg har ikke set nogen endnu som holder kvalitetskravene.


PE

Jeg syntes da bestemt at jeg ser dagligt, at der bliver udlagt flydebeton, hvor der IKKE kommer ekstra slidlag på, før fliser. Det gælder både industri og bolig.

At udlægge 30kvm flydebeton, med betonkanon, tager ca. 2 timer eksl rengøring....
Jeg vil sige at det nok mere er forberedelsen og ikke selve beton lægningen der tager tid (grave ud, lægge isolering, evt. armeringsnet, pexrør, elektriske ledninger, flexrør, gulvvarme, dampsærre, evt. murersnore ol.) Men fra leveringen starter til der er leveret 3 kubikmeter og det er glattet ud, går der normalt ikke lang tid hvis man har forberedt sig ordentligt.

Så skal man lige have skyllet støvler, glittebrædder, vaterpas mm. Er man et par stykker, så tager det vel en lille halv dag fra bilen kommer til man er færdig.
Annonce

Hej Sten

Jeg har endnu ikke set et gulv med selvnivellerende/flydebeton uden at det ikke har kunnet holde krav. Jeg har også set mange klimkegulve som er udlagt på flydebeton, men mange har op til flere svindrevner i dem er man altså gift med, de er ikke sådan at fjerne igen.


PE

Det er jeg da meget dybt imponeret over at du siger at det ikke kan holde.

Men jeg vil da helt klart snakke med en konstruktør om.
Ja jeg er da også lidt forundret. Vi har da lagt 176 kvm. terrændæk i et lag med selvnivellerende beton. Der var ikke en eneste svindrevne i da vi lagde gulvbelægningen en halvt års tid senere???? Det tog iøvrigt ca. 4-5 timer inkl. rengøring, men så var der heller ikke noget hus det skulle ind i :-) Det skal dog siges at vi efterfølgende kørte gulvet over med en betonsliber for at få jævnet luftbobler/fjerne slamlaget.

Prisen var 25.000 (der blev brugt 17 kubikmeter med ekstra styrke da vi samtidigt støbte soklen - F-sokkel) så din pris er ikke helt fejl men de 1000 er det inkl. transport når det ikke er mere beton du skal bruge? Transporten er jo den dyre del.
Kan da endda huske løgtør rørs nye tilbygning, blev der lagt ca. 500 kvm i atriumgården. Der er kommet klinker på, og jeg gad da godt høre hvis ikke dette kan holde, da det er et uhyggelig dyrt projekt
kan også oplyse at den pågældene murer også havde tænkt og bruge selv nivilerer beton. og han siger det holder fint. har også snakket med en anden murer om det. og han siger også det holder fint. det samme sagde beton firmaet som jeg snakkede før på ugen.

han skulle ca bruge 2 timer for 2 mand

 do it youselv

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis