Bremsepedal, slår tilbage

Hejsa.

Jeg har en gammel Opel Vectra.

Konen er på det senest begyndt at klage over bilens bremser, hun oplever at den mister bremsetryk, og at der kommer en rystelse i bremsepedalen. Dette sker kun engang imellem, og kun ved langsom nedbremsning.
Opel værkstedet mente at det skyldes nedslidte bremser på baghjulene, men dette er ikke korrekt, det er der imod korrekt at bagbremserne ikke bremser optimalt, de skal justeres.
Er der nogen der har en ide om hvad der kan være i vejen.

Finn Hansen
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bilen er fra 1995.

Har selv haft tanken, om ABS, men burde abs lampen så ikke lyse ??

Jeg var ude at køre i den i dag, jeg synes det lyder som om det kommer fra forhjulene, men hvorfor kan man så mærke det i pedalen ?

skæve bremse skiver kan nogen gange godt give rystelser i bremsepedalen, det samme gælder for ovale tromler og bremser burde justere sig selv, hvad enten det er skiver eller tromler, med mindre caliberne og eller bremsecylinderne er defekte.
Hvor gammel er dine skiver?Prøv at løfte bilen op så du kan dreje hjulene,et af gangen.Sæt en til at trykke på bremsen så svagt at du kan dreje hjulet,så kan du mærke om bremsen tager fat hele omgangen.
Hvis den ikke tager lige meget fat hele vejen rundt,ved samme tryk,er skiven/tromlen skæv.
Annonce
Den har nu fået nye skiver og klodser foran samt nye tromler og bakker bagpå.
Jeg har nu selv caliberne mistænkt, for det sker kun ved svagt bremsetryk, og det er måske som om punktet har ændret sig efter at der er kommet nye skiver og klodser.
hej f. hansen det ku lyde som om at det  var tandkransen udvendigt på knokkelledet som var revnet,(det gør de med tiden da der trænger vand ind under dem så  de sprænger af rust)   så er der  for meget afstand imellem 2 tænder (hvis altså at der er abs på  den)        så laver den numre med abs har prøvet det et par gange på et par astraer så er det bare at skifte knokkelledene da man ik ka få løse tandkranse til opel mig bekendt mvh moris 1000

moris 1000

Hej morris.

Jojo der er abs på den, så jeg vil lige give din ide et forsøg.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis