køb af ny båd - hvordan og hvorledes?

Jeg er meget tæt på at købe en dejlig folkebåd af træ fra 1964 der efter mit bedste amatør-skøn ser rigtigt velholdt ud. Da jeg er en glad, men måske naiv og lidt ivrig nybegynder i sejladsens forunderlige verden vil jeg høre hvordan og hvorledes man bedst muligt afslutter en sådan handel. Er der visse minimumskrav der bør indgå i en købskontrakt - og hvordan udformes sådan en typisk. Ingen jeg kender har båd og jeg står derfor lidt på herrens mark m.h.t. bådkøbet.

på forhånd tak
Strand
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
En dejlig båd! Jeg ville gøre to ting for at sikre mig, og det er ikke kontrakten. For det første bede en bådebygger om at se på båden. Det kan du sikkert få gjort ganske billigt, en folkebåd er nem at se efter.
For det andet benytte mig af Folkebådsklubben som faktisk tilbyder gode råd til ny ejere.
En tredje mulighed... Jo, så skulle du hellere købe en RJ 85. Den sejler bedre, er lidt mere rummelig og ikke dyrere. Tjek den på vores klub hjemmeside inden du skriver under. www.rj85.mobilixnet.dk
Mange hilsner
Simon
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du kan aldrig gå helt galt i byen ved køb af en folkebåd. Hvis du har mulighed, så prøv at besigtige flere folkebåde, også nogle som ikke er til salg, så har du et bedre sammenligningsgrundlag.
Hvad med havneplads ?
Hvis du ikke er til sandpapir og lak m.m skal du nok overveje endnu engang.
En træfolke er nem at vedligeholde og det er ren terapi. - Det er både sjovt og meget tilfredsstillende at opleve gammelt træ blive som nyt. Er der noget som er gået helt i udu, så kan det altid erstattes. Selvom du køber en sund og velholdt båd kan du ikke forvendte at være reparationsfri i årevis. Men det er charmen og livet ved at have træbåd. Du får så meget igen, at det sagtens betaler sig.
Kort sagt: Køb den båd og kom igang det vil du ikke fortryde.
Held og lykke
Venlig hilsen
Henrik

Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis