Tilbygning -hvordan kommer man billigst af med jorden.

Hejsa. Jeg skal til at lave en tilbygning på knap 70 kvm, så der bliver jo en del kbm jord der skal væk. Velnok 50 stykker ca. Hvordan kommer jeg billigst og lettest af med det - på en ordentlig måde forstås? Jeg bor ikke på en oliegrund, så hvis nogen af de herrer har planer om en skibakke i haven, giver jeg gerne et par børfulde :) Med venlig hilsen Lasse
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet er faktisk at få det flyttet, specielt hvis du får en byggetilladelse kan de faktisk finde på at forlage at få af vide hvor du deponere jorden.

Men at få jorden flyttet i så store mængder kræver jordprøver, og der er ikke mange vognmænd der tager chancen med at rykke det, med mindre det er en du kender, og det ikke skal særlige langt væk.

Havde du boet tættere på mig, havde jeg gerne taget det.

Kunne godt bruge en 600-800m3 jord til komme bygge projekt i slagelse.
I storkøbenhavn har man besluttet at betragte al jord som lettere forurenet. Der er ikke ensbetydende med at det faktisk ER foruerenet, men bare at der skal tages jordprøver hvis du vil af med det.
Et godt tip er at leje en ladvogn eller en MEGET stor trailer, og så som privatperson køre det op til den lokal genbrugsstation. Så er udgiften til jordprøverne deres. Ulemepn er naturligvis at du nok lige skal køre en 50-100 gange frem og tilbage, plus af og pålæsning... Og det bliver ikke til nogen voldsom besparelse i forhold til en god aftale med den lokale vognmand.
Nu ved jeg ikke hvordan det er i søborg, men her på postnummeret er de ikke så demente på genbrugen at de lader dig komme ind 3 gange i timen med et fuldt læs, du bliver så bedt om at finde alternativ afskaffelse.

Problem nr. 2 her (men måske i i 2670), biler med gule plader.

Du kan faktisk komme ud for at skulle aflever flere jordprøver hvis mængden overstiger et eller andet.

Jeg fik 2 containere flyttet for nogle år siden.
1300 til jordprøven (rent til grin) og 600 pr. containerfuld til vognmanden (fik ham så lige til at tage lidt grus/sten med hver gang mest pga. grøn tankegang), dette uden leje af container som vist var 500 kr.

PS. hvis det er et muldlag af god kvalitet øverst er der mange der er interesseret på eks. dba.dk

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Til mit garage byggeri har jeg ca kørt 8-9 m3 jord/sand væk. Dette er gjort med hjælp fra 2 trailere og 2 biler og en flok venner samt en minigraver, det er overkomemligt og genbrugspladsen har ikke stillet spørgsmålstegn til det. Det hele var overstået på en lille dagstid(ca 16-17 læs), skal dog siges at vi bor rimeligt tæt på genbrugspladsen, jeg fandt ud af at det var rasende dyrt at få det kørt væk med vognmand så valgte den hårde løsning. Men havde nok ikek gjort det ved ret meget større mængder.

Jeg tør ikke tænke på hvormange gange vi har kørt afsted med trailer i forbindelse med byggeriet

Det lyder som om jeg er nødt til at få en vognmand på.

Vi bor ved stranden og har meget sandet jord, så muldelskere har ingen anledning til at kigge forbi desværre.

Som jeg har læst Jeres indlæg skal jeg regne med følgende udgifter:

Jordprøve       1300,-
Containerleje   500,-
Vognmand x * 600,-
--------------------------

Er det rigtigt forstået og virker priserne fornuftige.
Hvor meget jord kan der være i en container?

Med venlig hilsen

Lasse

 

Annonce

Er der ikke nogen der skal have lavet en støjvold i nærheden, ved en trafikeret vej eller jernbane, som kan bruge dit jord. Hvis det er tæt på kan en gummiged både grave og transportere jorden.


mvh johnia

Du bor i et område, hvor det er ret sandsynligt, at der er en områdeklassificering for jordforurening (mit gæt vil være, at al byzone i din kommune er klassificeret som let forurenet). Selv om det kun er i den lette ende betyder det, at du faktisk har anmeldelsespligt til kommunen samt at du ikke bare kan aflevere det hvor du har lyst.

Prøv at undersøg ved din egen kommunes tekniske forvaltning. De har sikkert oplysningerne liggende på nettet.

Tænkte på om du ikke bare lige kan glatte det ud på din græsplæne i et meget tyndt lag og lade græsset gro igennem.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Byzoner blev pr. 1. jan 2008 klassificeret som lettere forurenet. Dette betyder at flytter du mere end 1 m3 jord skal der en analyse til (jordprøve). Det er med andre ord ikke noget de enkelte kommuner har fundet på.

 

 

 

Kom forbi amager med det. jeg skal have fyldt min pool. og hævet min forhave 10cm
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis