Rullefok

Jeg har en LM22, som jeg har meget fornøjelse af.
Desværre deler min kone ikke fornøjelsen, så jeg sejler meget alene og derfor ville det være en stor fordel med en rullefok/-genua. MEN jeg har ikke lyst til at ofre de ca 20.000, jeg ser den til i forretningerne.
Er der nogen, der har forslag til at gøre det billigere?

------------------
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lynettensbådservice tilbyder, at sætte et FACNOR-rullesystemer op med dit gl. sejl. Her er lige et kopi af deres tilbud

For både op til 23'
Komplet levering, inkl. sejltilretning
fra Kr. 4.995,-

kik også på www.baadservice.dk

------------------

Med venlig hilsen
Helge N Jensen
Hej Sejler

Det var da også en meget meget høj pris du har fundet !!

Jeg har selv sidste år fået et rullestag og en ny genua til min Elvstrøm, men prisen var omkring 16.000-17.000 Kr. Jeg tror Rullestaget er en Facnor 150 og sejlet er ca 32Kvm med skum kerne UV kant OSV.
Men du kan nemt nøjes med en billigere rulle og dit sejl er givetvis også mindre end mit.
Så få du hellere en pris hos HR sejl i Vejle, de leverer en fin vare til en rimelig pris, og det er både til kapsejleren og tursejleren !!!

God vind !!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Et andet og lav-det-selv alternativ kunne være Schaeffer's Snapfurl forhandlet af f.eks. DAN_SAILS, som også laver nogle Furlerlink.

Disse links surres til sejlets forlig i stedet for de oprindelige løjerter og indsættes i rulleprofilets hulkedel.

Denne løsning giver et fungerende rulle/rebe forsejl til under 4000,- kroner

[i:]M/S Fri[/i:]
"Et andet og lav-det-selv alternativ ...."

Bemærk ordvalget ..... Sådan !!

Mvh. Jørgen
På Inter-Boats hjemmeside http://www.langwadt.dk/interboats/index.htm
præsenteres et system kaldet Top-Reff, der benytter de gamle sejl med eksisterende løjerter.
Jeg har ingen egne erfaringer med systemet, men det ser da økonomisk interessant ud ?

------------------
venlig hilsen -og god vind
Lars Poulsen
-se min maritime hjemmeside på www.larspoulsen.dk

venlig hilsen -og god vind
Lars Poulsen
-se min maritime hjemmeside på www.larspoulsen.dk
Jeg anskaffede mig rullegenua til vores commander for ca. kr. 8.000 incl. rulle og ny geneua hos con-sail i middelfart. I tillæg lavede jeg en god handel med en ny bompressenning.

Go´vind
Gert Christensen

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis