Vedr. nedenstaaende indlaeg

Jeg er i samme baad! jeg har ogsaa en bad der har staaet paa land i 2 aar men nu er den renskrabet og traet er fint og godt og toert!. mht. ''TRAEBAATSAKUTEN'' sa naevnes det jo netop der at;

'foerst skrabes, saa slibes, saa olieres(!!) fribordet inden malningen!!.
jeg er lidt forvirret!!- er der nogen der har den rigtige loesning??

mvh
Nils
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at læse et indlæg på träbåtsakuten den 13. august 1999! Jeg købte en dårligt vedligeholdt træbåd i 1994, og ville ønske at jeg dengang havde den viden som jeg har nu. Kunne jeg skrue tiden tilbage, så ville jeg: 1. sørge for at skroget ikke var udtørret (våde sække/tæpper), ikke noget med at fylde vand i!!! 2. skrabe al lak og maling væk 3. slibe 4. stryge Owatrol 1 på skroget indtil olien kom ud på den anden side. Olien fortrænger fugten i træet, og når den er hærdet, så er træet "låst" uden sprækker. Det vil tage lang tid inden træet er fyldt, og det skal ske i een omgang, fordi olien ikke må hærde før man er færdig. 5. Primer (Owatropal) under vandlinien. 6. Owatrol 2 på fribordet (eller hvis der skal males, 10% Owatrol 1 i grundmalingen). 7. ingenting på indvendig side af skroget. Herefter skulle båden kunne klare sig de næste 10 år, blot man hver vinter lige stryger olie på udtørrede pletter.

Jeg har "Owa"ét fribord, overbygning, klapbord, kistebænke og aptering, og hold kæft hvor er det let at holde.

God arbejdslyst, lad mig høre hvordan det går.

Gert Nøjsen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også