Albin AD21 impeller...

Hej.

Nu nærmer sæsonen sig gudskelov, og som vi jo lærte på den sure og dyre måde i fjor, skal vi have en ny impeller til vores kølevands- og lænsepumpe, men vi vrider os lidt ved at give de godt 400 kr, sådan et stykke gummi koster.

Er der nogen, der med held har benyttet andet end den originale i sådan en sag? Der fås jo nogle, som i størrelse og udformning minder meget om vores, men til under det halve i pris.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skulle da meget nødigt være sådan at du skal skifte den impeller hvert år, den skulle da mindst holde i 10 år, så mon ikke du lige skulle klappe hestene lidt min ven
Nej men lige i øjeblikket sidder der én impeller, som er et år gammel, til kølevand, og så mangler der en til lænsepumpen, og vi vil rigtig gerne have én med i reserve, det havde vi stor gavn af i sommers, da vi lå med næsten nedsmeltet motor.

Vi regner med at skifte én hvert år, på den måde, at vi sætter en ny i til kølevand, tager den fra lølevandet og sætter over på lænsepumpen, og så smider den gamle fra lænsepumpen efter en gal kat.

Så i princippet skal vi ud og have to nye i år, og så det er jo ikke helt uden betydning om den koster 200 eller 400 kr

Har Biltema ikke en størrelse der passer?

René

Vores impeller har kørt i 6 sæsoner starter nu på 7'nde.

Jeg checker den hvert år når hun kommer på land i forbindelse med konservering af motor og hvis den holder til at få bukket sine vinger og gummiet iøvrigt ikke har skader bliver den opbevaret i en lufttæt plastikpose til foråret, hvor den bliver genmonteret.

Og så har vi naturligvis altid en ekstra impeller og pakning med ombord.

Jeg ved ikke om der kan købes en billigere, men min holdning er dog at jeg som udgangspunkt kun anvender originale dele og på motoren vil jeg aldrig bruge uorginale dele.

Hej Albin
Jeg vil give FL ret. Jeg tager min impeller ud hvert forår, vrider flapperne helt bagover, hvis der ikke fremkommer små fine revner i gummiet, ved foden så kan du rolig montere den igen. Jeg skal igang med den 7 sæson med den samme impeller.
Mvh Finn
Annonce
Ja men det ændrer jo ikke på, at vi skal ud og have 2 inden sæsonstart (lænsepumpe + reserve).

Næ - men det ændre jo heller ikke mit synspunkt
Hej Albin
Ja når du nu vil have 2 nye impellere, så ville jeg under alle omstændigheder købe de originale. Men med de priser du nævner må det da være 3/4" pumper, for 3/8" pumpeimpellere kan da købes for ca 200 kr.

Mvh Finn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis