Hjælp til at slette ubuntu 8.10 og installere XP

Hej alle

Jeg har haft Ubuntu 8.10 nu i et par måneder og må indrømme at det ikke rigtig er mig. Jeg har givet det mange chancer, men der er bare hele tiden kommet flere og flere små som store problemer.
Derfor har jeg nu købt xp fordi jeg gerne vil kunne bruge netbank og flere andre programmer.

Jeg kan dog ikke helt finde ud af at få slettet ubunut og installeret windows.

- Hvis jeg prøver at boote fra cd virker det nogenlunde til at starte med, men så siger den huritgt efter at setup ikke kunne fortsætte fordi der ikke blev fundet en installeret harddisk.

- Jeg har også prøvet at sætte cd i mens jeg er inde i ubuntu og så siger den: "This medium contains software intended to be automatically started. Would you like to run it?"

Så trykker jeg "Run" men så siger den "Error autorunning sotfware - Cannot find the autorun program"

Jeg prøvede derefter at gå ind i "maskine" og åbne cden derfra. det kunne jeg godt og trykker jeg på "setup.exe" og vælger "install windows xp" så ser det også ud til at virke, men desværre ser det ud til at den bare går i stå under første punkt "collecting information" :(

Håber nogen herinde kan hjælpe mig med mit problem?

på forhånd tak

31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at bruge en windows 98 v2 start diskette.

hvist diskette station forfindes.?

under indstallationen skal du slette patitionen med xp.

før du kan indstallere xp.!

men under indstallering ser du en patitionen.(ukent)

og den skal væk. og opretter en ny patitionen.

jamen problemet er jo at jeg slet ikke kommer dertil i installationen. Den når kun at loade nogle forskellige tind og så siger den at setup ikke kan forsætte fordi den ikke kan finde nogen harddisk.
Jeg bruger bærbar computer så det ved jeg ikke.

- Hvordan formaterer jeg harddisken?

Nej jeg har ikke en ekstra harddisk liggende.. Hvorfor? hvad ville det hjælpe?
hvilket bærbare. har du.?

var den født med ubuntu.!!!
hp pavilion 2200ea..

nej den er født med vista
Du skal nok trykke F6 når du booter med XP cd´en. Så får du muligheden for at installere en driver til din HD.

Hvilken version XP er det ?
Hej Frank K

tak for dit svar. - Det prøver jeg lige.

Det er home edition

Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis