Pris overslag på 1. sal , hænger det sammen

Hej.

I forbindelse med et muligt huskøb hvor 1. salen skal totalt renoveres har vi lagt et lille budget.

i grundplan er huset ca. 11x9. og tagfladen er ca 8m "høj".

Der skulle gerne ende op med at være 3 værelser der oppe.

Jeg har haft besøg af en kammerat og vi sad og regnede lidt frem om tilbage og kom frem til følgende ca priser.

Tagsten (Udregnet med Dansk Vingetegl)

17.000kr

Tag lægter

4.100kr

Hutonit Undertag

6.000kr

Gulv*

80.000kr

Forskallingsbrædder

12.000kr

Regler til vægge

3.000kr

Isolering

15.000kr

Gips

8.000kr

Tag vinduer

4.000kr.

Tagrender

2.000kr

El

3.000kr

VVS

7.000kr

Div**

10.000kr

Maling og tappet

5.000kr

I alt.

176.100kr



Er dette helt skævt eller hvorledes.

ps. ved godt at det er svært at komme med en ca pris. men vil bare gerne vide om det ligger inde for +/- 1-20K af det som vi har regnet os frem til.

*= vi ved ikke om gulvet skal skiftet, da der ligger tæpper på de gamle planker nu.
**= Til søv, skruer og div.

Med Venlig Hilsen


-----


Peter Nielsen


"Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt i første forsøg"

Hej. I forbindelse med et muligt huskøb hvor 1.... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
har du ikke glemt gerichter og fodpaneler? den slags løber jo hurtigt op hvis du ligesom jeg er så doven at du køber dem grundet
Boso ->

Jo har tænkt over det.
Men det er lidt svært at fastslå en pris på disse, da vi selv vil lave dem, da vi ikke vil have nogen "standart" så, det bliver en af de der ting som kommer ind under div.

Regner med at lave dem i nogen MDF plader, og så ellers igang med overfræseren og div.
Regned derfor ikke med at det bliver en voldsom dyr omgang, dog ved jeg godt at sådan nogen plader også koster knaster :)

Men tak for din opmærksomhed

Hvor fedt er det ikke lige at man her kan stille alle sine "dumme" spørgsmål og så svare folk, det er super fedt. Tak til alle som bruger og benytter dette lækre forum :)


-----


Peter Nielsen


"Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt i første forsøg"

Lyder som en stor omgang  da du skal nærmest have gang i alt undtagen mureren

Forhåbentlig ser vi nogle billeder herinde med kommentarer til om budgettet holdt - har du i øvrigt alt det nødvendige værktøj?

mvh

Morten


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH->

Ja det er en større omgang
Men hvad gør man ikke for at få det som man gerne vil have det, og det går jo ikke at der kommer vand ind når det blæser og regner lidt

Hvis det bliver aktuelt, som vi håber på at det bliver, så skal jeg da nok tage noget billeder og smide op

Er også spændt på at se om de priser jeg/vi har sat kommer til at holde.
Det bliver lavet lidt efter lidt, da der er små 119kvm i stueplan som er ganske nok til min forlovede mig mig.

Vi regner med at lukke helt af op til 1- sal og så skifte taget og få isoleret og så tage det en dag af gangen:)

Altså, det med værktøj, der skulle jeg mene at jeg er godt dækket ind.
Det eneste jeg lige står og mangler er et ordenligt værksted
Bor til leje i øjeblikket, så alt mit elskede værktøj er gemt væk oppe på vores loftrum.

Det eneste jeg mangler et et stort bordsav, men det har svigerfar så det er ikke det som mangler.

Med Venlig Hilsen

-----


Peter Nielsen


"Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt i første forsøg"

Skal I selv male?
Materiale prisen på maling virker lidt lav. Nu er det selvfølgelig et spørgsmål om hvad I skal havde op og hvor mange m2.
Men hvis I skal havde filt op, som jo er det mest almindelige ved "nybyg" så tror jeg godt du kan lægge 3000-5000 mere oveni.

Min søster og svoger er netop ved at lægge sidste hånd på et lignende projekt. De har ca 60-70 m2 i overetagen i gulvplan. Fordelt på 2 vær. 1 stue og 1 bad.
De har selv spartlet, grundet, sat filt op, malet, malet paneler osv. Min svoger havde købt malingprodukter for, tror det var 9.000 kr han sagde og så endda med store rabatter. Nu har det så også været flugger produkter de har brugt. Kan måske nok være noget billigere at handle i Bilka. Men vil dog ikke anbefale det.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Annonce
Jakco->

Du har noget ret i at prisen er lidt for lav =/

Vi regner med at lave det selv, og regner med at det bliver Flügger.
Har kun positive erfaringer med deres produkter :)

Nu er det ikke sådan så hele førstesalen skal laves i en omgang, det kommer til at tage lidt tid (kender vi alle ikke det ) så til den tid kan det jo godt være at vi har skiftet holdning pga prisen ;)

Får også en ret god rabat for flügger gemme mit job :)

Tak for bidraget :)

Med Venlig Hilsen

-----


Peter Nielsen


"Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt i første forsøg"

Du har glemt at skrive et par tusinde på til skruer osv :)

Men bortset fra det er det en god regel at når man har regnet beløbet ud, for materialer osv, som du har gjordt, så skal man gange med faktor 1.5, så har man hvad det reelt kommer til at koste :)

Skruer og sådan har jeg valgt at smide ind under Div. har godt med Gipsskruer, så det er ikke lige det som jeg skal bruge penge på.
Men du har ret. der kommer hurtigt mange udgifter i sådan et projekt :)

Takker.

Med Venlig Hilsen

-----


Peter Nielsen


"Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt i første forsøg"

Jeg har lige renoveret 91 kvm. med gipsvægge, gulve lofter osv. altså lidt mindre end hvad du er igang med.
Jeg mener at gipsprisen er lavt sat. reglar og forskalning kan måske nok gøres for de 15k du har noteret, men 91 kvm. loft i to lag + ca. 3-400 kvm. vægge (du skal jo op i ca. 2,3 meters højde, ikke ?) er ca. 150-250 gipsplader, af min. kr. 45 stykket. Hertil kommer så ca. 80 skruer pr plade af ca. 50-120 øre pr styk. Hertil armeringstape, spartelmasse, sandpapir. Siden filt og maling. 4-500 kvm filt = ca. 10 ruller filt af ca. 3-500 kr pr styk, plus lim af ca. kr. 5-10 pr liter (en liter rækker vel til omkring 2-4 kvm.)

Så småtingene løber altså også op.

Du får heller ikke mange vinduer for kr. 4000,- og tagrender koster også en del hvis du skal op i ca. 50-60 lbm. plus samlinger, bærere, tilslutning til eksisterende afløb mm.

Som også tidligere nævnt, så er din pris for el og VVS så kun lige dækkende for absolut minimum af materiel, og slet ikke dækkende for arbejdsløn ol.
Og du skal jo nok både have varme og strøm tilsluttet deroppe også, ikke ?

Så jeg ville umiddelbart lægge min kr. 100.000,- oveni prisen.
Hej Twist.

Jeg kan godt se hvor det hele bære hen af :)
Nu skal jeg ikke lave dobbelt gips over alt, har regnet gips prisen ud fra at vi køre i kip, og så et par skillevægge.
Men du har helt ret, det bliver altid langt dyre end man lige går og regner med.

Vi har så småt også lagt lidt tal sammen, og med alt det som skal bruges i det hus som vi har set på, så løbet det hurtigt op, og så kan det jo næsten svare sig at købe et hus som tilsvarende dyre hus hvor tingene så bare er i orden :)


Fordelen ved at lave det selv er jo at man får det som man vil have det:)

Mange tak for alle de gode indlæg i denne tråd :)

-----


Peter Nielsen


"Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt i første forsøg"

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis