Gulvvarme på bjælkelag (køkkenområde)

Hej kære LDS'er,

Jeg er igang med at lave nyt bjælkelag i hele hytten med gulvvarme. Jeg er nu kommet til næste etape, som er køkkenet.

Plejer I at køre varmefordelingsplader steder hvor der kommer skabe, eller springer i dem bare?

På forhånd tak.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen varme under dine skabe nej.

Hej

Her er jeg ikke helt enig med Koluda, da jeg ofte ser at der opstår områder med skimmelsvampeangreb bagerst i skabe i ældre huse ,og dette kan modvirkes ved at lade gulvvarmen fortsætte ind under køkkenskabene, hvilket det forøvrigt også er tilfældet, i så at sige alle nyopførte huse med gulvvarme.

Jeg ved godt at der bliver lidt varmere i køkkenskabene end det ellers ville blive men, mon ikke det svarer til temperaturen i resten af rummet.

Enig orla

Iøvrigt vil det være træls ikke at have varme i gulvet visse stedder, hvis man engang vil ændre på indretningen i køkkenet.

Det er også dumt at spare feks. klinker væk under skabene.

Kan se jeg fik skrevet ingen varme, der skulle stået ingen varmefordelingplader.

Men enig med orla en enkelt slange evt. returen helt ude ved væggen skader ikke nej, specielt for det meste af den varme stiger op i soklen, og op bag skabene, hvor den holder væggen tør.

Annonce
Så kan jeg ligeså godt køre varmefordelingsplader i hele køkkenet istedet for!

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!

Jep.

Det ville jeg også gøre.

Så får du et godt rum, som du kan lave om på senere uden at skulle spekulere på hvor der er varme og ikke varme.

Ps. har du tænkt på at der hvor dine rør drejer i enderne af rummet kan du lægge plane pladerovenpå (altså plader uden slangespor), så udnytter du alt varmeslangens effekt.

George Gearløs,

Jeg tror ikke jeg er helt med hvad du mener, jeg bruger opbygningen LKVVS/Wavin har beskrevet i deres monteringsvejledning hvor man vender under de to forskallingsbrædder ved sidste bjælke.

Har du et link eller billede til de omtalte plader?

Tak..

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!

Hej el-freak

Nej, desværre har jeg ikke hverken link eller billede.

Jeg har lavet mit eget gulvvarme helt fra bunden selv.

Jeg tog mine gamle gulvplanker op, rettede bjælkelag op, lagde de gamle planker igen, men med en afstand på 25mm hver gang jeg havde lagt 2 planker.

Dvs. da jeg havde lagt alle alupladerne med spor til slangen, tog jeg en overfræser med et 20mm jern og fræste en halvbue i enderne af de 2 planker.

Da jeg havde lagt slangerne ned i alupladerne blev de også lagt i bue i min fræste rille, da slangen var lagt ned lagde jeg plane aluplader over alle mine sving.

Min ide med dette var at et fræst spor på 20mm*20mm ville støtte slangen så jeg ikke risikerede at den ville få et knæk som når man knækker en haveslange.
Og da slangen så også ligger plan med gulvet i svingene er der heller ikke den samme risiko for luftlommer. 

Brugte du de selvbærende varmefordelingsplader med 2spor der blev lagt direkte på bjælkerne (60 C/C)?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis