Isolering spg + byggemarkeder

Hej, har været ved at google lidt - man der er godt mange danske lavpris byggemarkeder, og tror ikke alle er lige gode :-D
Det drejer sig om at jeg skal hente tilbud hjem til en hel 1 sal. (Den står helt rå, er lavet spær og undertag og gavle er muret op)

Så alt lige fra isolering til gips.

Har hørt noget om man skal se på nogle godkendelser med hensyn til isoleringen at man ikke må købe det billigste i fx tyskland ?

Nå men er der nogen som har gode erfaringer med byggemarkeder i tyskland (selvfølgelig gerne tæt på grænsen da jeg har en lille time der ned) eller lavpris i dk ?
Er selvfølgelig ved at få tilbud fra den lokale Stark og Xl byg.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har desværre den erfaring at STARK mildt sagt tager røven på privat kunder der ikke køber for 1million om året. Deres priser er umådelige høje ift. hvad man kan indhente hos hhv. XL, optimera eller bygma. Jeg handler stortset kun ved optimera/XL idag.

Mht. byggemarkeder så kan jeg anbefale praktiker nede ved grænsen, de har tit nogen tossede tilbud på alt fra kabler til dræn. http://www.praktiker.de

Eftersom at 'knauf' er tysk, så kan man nemt slæbe gipsplader hjem til den halve pris.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Jeg har handlet en del i Hornbach i Tyskland, den nærmeste på DK er i Kiel. De har masser er info med priser på nettet.

Så et tip.. hold dig fra det nye byggemarked i Harrislee, det er hammer dyrt !!
Eks. jeg havde købt nogle  Siemens 16A automat sikringer i Hornbach til 1,79€ , på vejen hjem skulle jeg lige ind og snuse i Harrislee og her stod de til 45,-Kr.
Det er over 3 gange så meget ....

Kun perfekt er "godt nok"

Lige præcis gips og isolering i kombination med at handle ind i tyskland er lidt problematisk. Du sparer ikke alverden med mindre du vælger en uge hvor Praktiker har 20% rabat på alt (havde de i denne uge vi næsten er gået ud af) og det andet problem er for gipsen er vægten og for isoleringen er det pladsproblemet. Så du skal ad sted i en 3500 kg varebil for at du kan få nok med hjem - en tur med trailer koster fra 125,- og minimum 4 timer fra postnr. 7000.
Prøv at hente et katalog fra Bauhaus Flensborg. Priserne er næsten ens for Bauhaus, Praktiker og Max Bahr.

Jeg har sparet mange penge på Fakro ovenlys, osb-plader, kloakrør mm, tagpap, maling, cement, fliseklæber - der er ikke meget af det du skal bruge.

Du kunne overveje fibergips så behøver du kun et lag og findes i tyskland i mere håndterbare størrelser end herhjemme.

Kig evt. på Kolding Selvbyg, der har jeg handlet meget til min tilbygning.
mange tak for svarene ind til videre jeg får sendt nogle tilbud rundt - utroligt hvad der er af prisforskel !

kan ikke rigtigt finde nogen mail til dem spar3.dk men prøver at se om jeg kan nå at ringe i morgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også