Større glasfiberarbejde

Jeg har en sejlbåd med sejldrev. For at få skruen hen til roret vil jeg ved et motorskifte foretrække en ny motor med skrueaksel. (med tre meter fra drev til ror er der ikke meget propeltryk, der hjælper til at få skuden drejet i de snævre feriehavne)
Men hvad med det hul, der er lavet til sejldrevet. Kan man overhovedet lukke sådan et stort hul forsvarligt. Ved støbning af en båd indgår glafiberen i en kemisk forbindelse, der sikrer at det hele hænger sammen. Men ved lukning af et sådant hul er resten af båden jo for længst hærdet færdig og kan man så opnå en god vedhæftning? Er det et stykke arbejde man selv kan udføre eller kræves der opvarmede lokaler og fagfolk?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved et motorskift vil du ofte kunne spare en 10-15000 kroner ved at genanvende det gamle S-drev. Også ved valg af andet fabrikat.

Du burde måske overveje at bruge denne besparelse til montering af en eldrevet bovpropel i stedet og så spare besværet og udgiften til nyt vinklet motorfundament, aksel, lejer, foldepropel samt lukning af stort hul i skroget.

Bovpropellen vil nok også give et prismæssigt løft ved evt. salg af båden, hvorimod drevkonverteringen vil vække mistænksomhed.

mvh M/S Fri

[i:]M/S Fri[/i:]
Hej,

Hans kom med et, syntes jeg, godt forslag. MEN, bovpropeller er dyre - meget. Nu ved jeg ikke hvor stor/tung båden er, men vi kom af med laaaaangt over kr. 12.000 da vi fik monteret på vores 40 fods båd.

Det blev foretaget på værft, da der ifbm. med montering skal laves en del glasfiberarbejde.

Men bovpropeller og fenderliste har været den bedste investering der er foretaget på båden - det skaber sikkerhed og tryghed.

------------------
Med venlig hilsen
Frank Kristensen
"West Wind"
"Scanmar 40"
"sailing is life....
Everything else are just details"

Med venlig hilsen
Frank Kristensen
\"West Wind\"
\"Scanmar 40\"
\"sailing is life....
Everything else are just details\"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis