Isolering af krybekælder

Hjælp! Jeg er både plaget  af fodkulde og finanskrise! Har et ældre hus fra 30-erne m. en meget lav krybekælder ca. 40 cm. Der er ingen isolering under plankegulvene, som er meget pæne (ville være meget ked af at udskifte dem).

Er der nogen der kan komme med alternative løsninger? Evt. erfaringer med at få isolering sprøjtet ind i krybekælderen 

23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan sagtens fylde op med hulmursisolering , men i såfald brug flamingogranulat , så du ikke risikere fugtoptrængning
men det er ret dyrt at fylde op med det ( ca 1 kr pr liter isolering )
Hej.

Jeg vil gerne komme og se på din krypekælder, om det kan lade sig gøre, og hvad det vil komme til at koste.

Hilsen

Klaus-E.

Isolatør

[email protected]

rask
kan man godt sprøjte/plæse isoleringsgranulat ind i krybekælder uden at etablere dampspærre?

Venlig hilsen

Jens

Hej

Det med at fylde en krybekælder op med isoleringsmateriale er ikke tilrådeligt uden fugttekniske beregninger, og vil ved udførelse af en evt. tilstandsrapport udløse en karakter som UN eller K3.

Det vil sige at man skal have sit forsikringsselskab med på vognen hvis man vælger at gøre det.
Annonce

Hvem laver sådanne fugttekniske beregninger? 

Mit problem er at hvis jeg bliver nødt til at isolere oppefra, alså tage gulvet op, bliver jeg nødt til at afmontere et køkken, samt en kvartsvingstrappe

Er det tilrådeligt kun at isolere under de gulve man kan komme ti f.eks. stuen?

Eller findes der alternative metoder?

Hej

Fugttekniske beregninger udføres af visse ingeniørfirmaer som annoncerer med det, men tag lige en snak med dit forsikringsselskab først fo det kan være at de bare vender tommelfingeren nedad.

Selv ville jeg overveje at støbe nye gulve med eller uden gulvvarme, da krybekældre generelt er en konstruktionder ikke anbefales i dag.

Hvis du vælger at støbe nye gulve i etaper, skal du være opmærksom på, at der afspærres for ventilationen i den resterende de af krybekælderen.

Inde på rockwool.dk er der forslag til efterisolering af krybekældere, med oplægning af bats mellem gulvstrøerne. Det er en meget besværlig metode at føre ud i livet, men det kan lade sig gøre. Jeg isolerede gulvet i mit gamle hus som de viser inde på hjemmesiden og det er, om ikke andet, en væsentlig billigere metode.

Jeg havde dog ca. 50-60 cm krybekælder og i forbindelse med at jeg havde pillet gulvet op i et af rummene, havde jeg også rimelig gode adgangsforhold.

Mvh. Martin
Ja, det lader til at være den rigtige løsning. Jeg har lige fundet ud af at det tilrådes at lade krybekælderen forblive uisoleret, eller at støbe nye gulve, lige som du anbefalder. Det er dog mærkeligt og irriterende at seriøse firmaer som rockwool kommer med andre anbefalinger!
Skrevet af Jon Rasmussen den 13-03-2009 19:29
Jeg har lige fundet ud af at det tilrådes at lade krybekælderen forblive uisoleret, eller at støbe nye gulve, lige som du anbefalder.


Hvor/hvordan har du fundet ud af det? Har du et link? Jeg vil jo nødig gøre noget dumt.

Venlig hilsen

Jens

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis