Skævbremsning


Hej Gør-det-selv folk

Jeg har en Hyundai Accent fra ´95 jeg har brug for lidt hjælp med.

Jeg har været til syn, hvor der var skævbremsning på 39% på baghjulene.
Godt så... Jeg tog på gør-det-selv værksted og skiftede bremsecylindre, bremsebakker og bremsetromler på begge sider (Reservedelene var købt hos Merkonomen). I samme omgang skiftede jeg bremserør over det hele undtagen til venstre baghjul (Da jeg simpelthen ikke kunne overskue at pille tanken ned også!).
Jeg har udluftet bremserne, og kørt rundt for lige at køre bremserne til.

Op på bremsestanden igen, og nu skævbremser den dælme 60%.

Ved let bremsning følges de to sider godt ad, men omkring ved 100 holder højre baghjul op med at bremse yderligere, hvor venstre baghjul fortsætter ved øget bremsetryk.

Har I nogle forlag til hvad der kan være galt? Jeg har jo skiftet hele systemet.
Jeg har ikke skiftet bremseslangerne - kan det være det?

Bilen har ikke ABS.

Håber virkelig I kan hjælpe, da jeg synes det ville være fesent at skulle aflevere den på værksted efter at have brugt 25 timer på at lave den (Første gang som gør-det-selv-mekaniker...).

Mvh Mikkel

Hej Gør-det-selv folk Jeg har en Hyundai Accent... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har nu fået reguleringsventilen skilt ad. Det ER den der driller. Den ene mekanisme var rustet fast så fjederen var helt spændt.

Jeg må se om jeg kan få en ny fra en autoophugger. Jeg tænker at jeg bare kan nøjes med at erstatte den ødelagte fjedermekanisme...det kan jeg ikke forestille mig vil koste en bondegård.

Men tusind tak for hjælpen. Det ser ud til at problemet er løst.

Mvh Mikkel

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis