Peugeot 405 Sætter ud.!

Hej Alle. Jeg har en Peugeot 405 fra 92, der sætter ud når den får omdrejninger. Det er meget i de lave gear, og efter 80km/t i 4. gear, og efter 120km/t i 5. gear. Jeg har med uden held skiftet roteren fordelerdækslet tændrørskabler og tændrør. Nogen der har nogle gode idéer til hvad det kunne være? Mvh Rasmus

 PEUGOET 405 1.9 GTX

Hej Alle. Jeg har en Peugeot 405 fra 92, der... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke sikkert tændingstidspunktet lader sig justere. Det afhænger af modellen. Har din bil en tændspole med udgang til alle fire tændrør og ingen gammeldags strømfordeler, så er det motorstyringen der tager sig af den sag.
En anden mulighed kunne være dødpunktsføleren, der styrer tændingstidspunktet. Den er monteret i koblingshuset. Lille ting med et par ledninger på.

Nå, jeg så lige du har skiftet fordelerdæksel. så gælder ovenstående ikke.

Et dårligt tændmodul var også en mulighed.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Jeg takker mange gange for de seriøse svar.! Vender tilbage med en udmelding så snart jeg har fået indstillet tændingen.

Mvh Ralle5390

 PEUGOET 405 1.9 GTX

Hej igen.

Så er tændingen blevet indstillet, måtte konstatere at den stod meget dårligt. Motoren kører mere jævnt nu, men den sætter desværre stadig ud ved høje omdrejninger.

Ralle5390

 PEUGOET 405 1.9 GTX

En klassisk ups på 405'ere er, at motorstyringen sidder i en meget velisoleret kasse, som ligger i en balje, der kan fyldes med vand.

Ude i motorrummet, foran førerpladsen, helt til venstre (højre, når du står foran bilen), og helt oppe ved forruden, næsten, er der et sort dæksel, ca. 25 x 25 cm. Prøv at pille det af, og kig ned i hullet. Der ligger en metalkasse, ca. 20 x 20 cm, med et stort multistik lidt a'la et scart-stik til fjernsyn. I fagsprog hedder det en 'Injection Fuelbox'

Du skal tjekke tre ting:

* Står der vand nede i 'baljen'

* Ser det ud som om, boksen har været udsat for vand (Korrosions-krymmel på ydersiden)

* Er der afvandingshuller i bunden af 'baljen', og er de evt. stoppet til af blade eller andet snavs.

Det er langtfra givet, at det er dér, problemet ligger, men vi oplevede på vores tidligere 405'er, at den pludselig kun tændte på 2 cylindre, og problemet var, at der på et tidspunkt havde stået vand omkring motorstyringen, det kom til udtryk meget senere, hvor korrosionen langt om længe gjorde kål på nogle forbindelser inde i boksen.

Hvis du har nogen i din omgangskreds, som har en lignende bil, kan du prøve at bytte boxen over (en 2.0 virker også på en 1,8 eller 1,9, bare årgangen er nogenlunde den samme), og hvis det ikke løser sig på den måde, har du ét sted mindre at søge.

En brugt box koster ca. en tusse hos en hugger.

En autoriseret fejlmeldingssøger viste i øvrigt problemer med lambdasonden i vores tilfælde - det tror da pokker, når vi lige havde kørt 100 km på 2 cylindre, så benzinen til de to andre cylindre var røget uforbrændt lige ud i udstødningen. Vil bare lige nævne det, så man ikke altid tager en digital fejlkode for den endelige sandhed

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis