Spartel på træ?

Hej LDS'ere :)

Jeg har en træ vinduesramme som jeg skal have sat glasvæv på ind til vinduet... (ikke oplukkeligt vindue)

Til detormål har jeg valgt at lime en stål spartel hjørne på og spartler så ud på gipsvæggen med alm sandspartel... Men hvad skal jeg spartle med på den side som ligger ind over træ vinduet?

Farvehandelen jeg handler i siger alm spartel men jeg tror ikke rigtigt selv på at det kan holde?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv lige skulle reparere nogle store dybe huller i en træplanke, og her brugte jeg kemisk træ (to-komponent) af mærket plastic padding fra silvan. Det er super slidstærkt, og det kan bearbejdes som almindeligt træ når det er tørt. Det tørrer på ca. 5 min. og flækker ikke efter størkning. Til min opgave er det perfekt, men ved ikke om det er sådan noget du er på udkig efter?

Eneste ulempe er pris(100 kr pr. pakke) og at det stinker som bare f****, så man skal sørge for god udluftning. Husk man skal være hurtig til at putte det på emnet, ellers udtørrer det.

Narh det er nok ikke lige sådan noget... det er nærmest noget spartel... skal spartle skinnen ind hele vejen rundt jo... den er vel ca 0,5mm tyk...

så det er ca et stykke der er 14cm bredt og 570cm langt alt i alt jo
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
øhmm.... Er ikke helt sikker på hvad du mener... Kunne du evt smide et billed?

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Nu har jeg spartlet med det alm Jotun fin sandspartel som farvehandelen sagde ville kunne klare opgaven :) Så håber jeg på det bedste :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også