hvordan maler man en knallert ????

vil male min knallert med spray dåse , men hvilken slags spray dåse skal det være ???

vil også gerne slibe den men hvilken slags slibe papir skal det være ???

også vil jeg også gerne lakere efter maling, hvilken slags lak skal det være ????

det er plastik skjolde.

og hvormange lag maling skal der males???

og hvor mange lag lak skal der ligges ???

håber nogen kan hjælpe :)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså, du skal først slibe alle de skjolde du vil have malet med groft sandpapir, ALTID kun overfladen.
Bagefter tager du fint sandpapir og slipper. Når du har gjort det, skal du helst tørre dine skjolde af med noget fortynder, og når skjoldene så er tørre, skal du spraymale dine skjolde med noget som hedder primer (kan købes i biltema for mellem 40 & 45 kr.)(også kaldet grunder) Så venter du indtil det er tørt, når det er tørt, så spraymaler du med den ønskende farve som du har valgt skjoldene skal være, det gør du én gang. Men når det første lag er tørt, kan du altid for en sikkerheds skyld, spraymale skjoldene med et lag mere. Når det er tørt, spraymaler du dine skjolde med alm. klarlak (som også kan købes i biltema for mellem 40 & 45 kr.) det skal du kun gøre med et lag, og ikke særlig meget, ellers kan det ske at malingen under lakken bobler.

- og de spraydåser du skal bruge, skal bare være til plastik :) hehe.
du kan købe en dåse for 40 kr. i biltema :D så det er ikke så galt.
Hej.

Som regel skal du bare tænke som en "maler".

1: Du starter med at fjerne alt snavs fra knallerten på underskjold og topskjold samt side/bund/bag/front skjold. Det kan gøres ved hjælp af en højtryksrenser, sæbe, varmt vand samt en klud eller lignende. (Pas på EL - Kabler og elektroniske dele da de fleste knallerts el dele er lavet i alminiom og holder derfor ikke til vand.)

2: Du skal skrabe al den resterende maling af som du kan. Der kan du bruge en blød-slipper eller et skraberblad. Pas på at du ikke laver overlakeret skader på skjolet.

3: Pak al det ind som der ikke må males. Eks. EL - dele, lygter og lignende. Brug maler teip. Husk at anvende varme - maling ved varme genstande. Mal alt det du vil have malet mindst 2 gange. Husk at anvende special plast maling.

4: Tjek alle steder hvor der er mørke plætter eller en anden lys farve end den normale malings farve, så skal der males en klat der på igen.

Så skulle den ellers være der. Vær venlig at gå ind og tjekke Politiets hjemmeside om hvad der er lovligt. Det er ikke alle slags farver man må smide på sin knallert.

Håber det lykkes:D

M.V.H.
Daniel O.
AUTO & IT Service
Krudtmanden I/S Erverhvservice

Chef C1.

Maskinmester/Manager

Olsen - Din Service
fedt nok tak for jeres svar det har virkelig været en hjølp :) går måske igang i weekend eller næste :)
Politiets hjemmeside?:D

http://www.politi.dk/da/servicemenu/forside/
------------------------------------------------

Når jeg ordner andres maskiner og skal have dem slippet så bruger jeg gerne denne: http://www.lavpris-maling.dk/1-product-156-Flexibel_slibemåtte_medium.html

Den er rigtig god, og så giver det ikke skader i skjolet. Mange bruger gerne grov-sand E65 som er noget så kraftigt og derved får de lavet nogle grimme ridser i skjolet:D

Altså man kan ikke bare slipe al malingen af, men prøv at tage det værste. Kommer der nogle klistermærker eller lignende, så tag en alm. hårtørrer og varm det lidt op og riv det lidt efter lidt af. PAS PÅ DU IKKE SMÆLTER SKJOLET...:D

Held og lykke:D


Daniel
IT & Auto

Chef C1.

Maskinmester/Manager

Olsen - Din Service

Jeg ville tro sådan en blanding af grønne nuancer ville se godt ud på en knallert.

Som f.eks. på dette billede:

 


Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Ej hvor smart, så får politiet heller ikke så let øje på ham...

Men ellers få den malet med rigtig autolak og sprøjtepistol.

Jeg kender en der i sin ungdom malede en mc tank med spraydåsemaling.
(jeg siger ikke hvem det var)
Det blev også vældig fint, problemet var bare at malingen boblede af når der dryppede benzin på..!

Hilsen ame
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også