gerings sav

halløj
jeg står over for og skal investere i en gerings sav i forbindelse med mit hus renoverings projekt.
og de fåes jo fra få 100 kr til mange 1000kr
jeg vil ha en ordenlig som kan sav lige.

men hvad for en skal jeg vælge ?

ville helst hvis jeg ikke skulle op og gi 4000-5000kr for en dewalt eller lignene.

findes der ikke en fornugtig en til under 2000kr

 do it youselv

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har nogle stykker :) En billig noname, en "billig" bosch og så den store Dewalt vendesav...

Bosch og den billige kan det samme hvis man ofrer en ordentlig klinge... Men de kan ikke det som Dewalten kan...

Når man saver 2 snit på 45grader med dewalt'en så bliver det 90 grader... det gør det ikke med nogen af de andre :S

Det går jeg meget op i ved lister og sådan...

90 grader er ikke noget problem på nogen af dem :)

Jeg prøve ca 8-10 forskellige mærker da jeg valgte... ville heller ikke give de penge dewalt'en kostede før jeg havde prøvet den :)
Hej

Jeg købte en billig til under 1.000 kr. Den fungerer fint, hvis man bare skal skære, men skal det være præcist kommer den til kort.

Er det et stort projekt du skal i gang med, så køb da en lidt dyrere, og så sælge den, når du er færdig. Overvej også, om du ikke har brug for en vendbar, så du også har bordsav.
jeg købte en billig i harald Nyborg med teleskop håndtag. Mener at den på tilbud kostede omkring 500. Graderne er heller ikke helt nøjagtige på den, men som regel er det 45 grader jeg skal save ved lister osv, og så markere jeg med en alm vinkel hvor der skal saves først. tager 2 sek. Men jeg bruger så også derudover primært saven til ting der ikke skal skæres i smig.
det kunne være lækkert med en dewalt eller lign. Men overvej hvad du skal bruge det til nu, hvad den kommer til at udgøre af omkostninger på det samlede renoveringsprojekt, og om du vil se på den med glæde i fremtiden pga det er kram, eller ærgelse fordi den var lidt dyrere.

mvh jan

Du kunne jo overveje at købe en brugt kvalitetssav i stedet for en ny "billig" sav.

En sav som f.eks. DeWalt DW707 kan ofte findes for en 1000-1200 kr. i den Blå Avis. Alternativt kan findes Elus gamle model af samme sav, den hedder PS174 og kan findes et par 100 kr. billigere.

Det tror jeg at du vil blive mere glad for, plus at den altid kan sælges igen til en fornuftig pris.


Med venlig hilsen

Anders

Annonce

Hej.

Jeg har også en Dewalt, og har så også købt deres arbejdsbord der passer til saven. Det koster ca. 1500 kr, har sidst det det i Bauhaus, men fås også andre steder.

Det er nemt at slå sammen, og har forlængerstykker, så lange brædder/lister er ikke et problem. Samtidig er der stop på, så du kan lave brædder der er lige lange uden at skulle måle. Det er jeg rigtig glad for.

Saven er nok det værktøj jeg har som jeg er gladest for. Den er også det dyreste, men jeg har brugt den rigtig meget.

Brug søgefunktionen, den har været her inden for de sidste 2 år. og de billige er ikke blevet bedre siden da.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
må ud og ha fundet mig en ordenlig dewalt eller makita.

skal bruge den til en del. og da alt andet værktøj jeg har er kvalitet. må jeg heller forsætte med det.

tak for svarene.

 do it youselv

Hej Igen.
Vil lige tilføje, at Bosch har lavet en kap/gearingssav der har fået stor ros. Den har også en lille lampe der lyser hvor du skal save. Den fås i både grøn og blå. og der findes et bord til på samme måde som til dewalt.

Vh
Ole

Hej

Har en Bosch PCM 8 - kap -og gearingssav og er ovenud tilfreds - let at indstillet og passer i graderne. Blev leveret med fintandet (48 tænder) hårdmetalsklinge som er perfekt også til de lidt finere saveopgaver så som paneler, gerekter m.v.

Har nu overlevet 2 større ombygninger uden mærkbar slidtage, så jeg har bestemt intet at udsætte på kvaliteten - fåes til ca. 2 - 2.300,-

M.v.h.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis