olierøg fra mondeo 1,8 fra 95

Hejsa

Jeg har for nylig købt en Ford Mondeo fra 95, fin bil - bortset fra at den ryger hvid/grå olierøg når man køre i den - den bruger selvfølgelig også en hel masse olie på ingen tid - så spørgsmålet er om det mon kan laves eller om det er en ny motor der skal til.

Ham jeg købte den af forklarede dette: Den ventil som er skiftet er en udstødningsventil, på cylinder 4, og på cylinder 4 er de fire ventilhætter også skiftet. 

Er der mon nogle herinde som har et bud på hvad jeg skal/kan gøre ?

HVH
kimoglone
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Levere den tilbage.
René
det lyder på mig somom toppakningen er gået.

det vil som minimum betyde planslibning + montering af ny toppakning, det er en forholdsvist bekostelig affære.

Det kan måske tænkes at de ikke har monteret topstykket ordentligt da de skiftede ventiler, dette vil dog stadigt betyde planslibning + ny pakning nu hvor motoren har kørt med det.
Hejsa

Vil planslibning + montering af ny toppakning være bedrer/billigere end at lægge en ny motor i ? (jeg har en motor til 3200 incl moms / kørt 160.000 på hånden) ?
så få smidt den motor i i en hulens fart ;).
Det kan nemt koste det dobbelte at renovere din motor. Og så ved du endda ikke om det er en oliering på et af stemplerne som er røget.

Har du en motor til 3200 som du ved er i orden, så smid den i.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis