slangebøsse


er der nogen der ved hvor man kan købe gode elastikker til at lave en slangebøsse med  ???

har ledt efter gul rund ellastik med hul i midten men kan ikke finde det , nogen der ved hvor man kan købe den slags elastikker ???
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du leder efter ventilgummi i endeløs længde - som jeg husker det. Om det stadig er til at få fat i aner jeg ikke. Men samme virkning måske med bagagerem i naturgummi?
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

slangebøsse har samme regler som luftbøsse.? (luftgevær)

Så vidt jeg kan huske, blev paragraffen indført i våbenloven, fordi "autonome" under demonstrationer i 90'erne skød med slangebøsser med store stålkugler  mod politiet - herefter skulle alle, der ville bruge slangebøsser (bl.a. til udlægning af forfoder ved karpefiskeri) have en egentlig våbentilladelse til at: eje, bruge og bære dette våben.
Så pas på, overtrædelse vil kunne medføre en ikke uvæsentlig bødestraf.
baadsen
Kan slangen fra en cykel ikke bruges...!

klip slangen i ca 5-6 mm stykker, så du får masser af små elastikker, du så sætter sammen til en stor..!

De små elastikker kan også samles om hinanden til kuglerne..!

Sådan gjorde jeg da jeg var lille og skød med slangebøsse. :-)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Annonce

Det er korrekt at de ikke er lovlige i danmark, hverken at fremstille, importere og bruge medmindre en tilladelse fra politiet foreligger. (våbenlovern § 1)

Men ellers er cykelslange helt ideelt til formålet..


Mvh Mærsk

tak for alle svarene :)
Hej..
Når du vælger at stille spørgsmålet.... og i så mange forskellige forums, som slet ikke har noget med emnet at gøre, må mit råd til dig være helt at droppe projektet..!! Køb et luftgevær eller en luftpistol, så har du også styr på hvad du rammer..... ca ;-)

Mvh Jan J

det er kun en gang jeg kom til at ligge et forkertl spørgsmål i et forkert forum , jeg er ny herinde, viste ikke hvordan det fungerede , men nu har jeg nogetlunde styr over det .

Hej..
det er ski en ærlig sag.. Syntes blot der stod slangebøsse alle steder.. :-) :-)

Mvh Jan J
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis