Centrallåsen går amok

Hej

Problem:

Centrallåsen i min Opel Astra '95 går helt amok. Når jeg låser den, låser den sig selv op igen, og så låser den sig selv, låser op, låser osv.. Det står den så og gør ca. 5-10 gange lynhurtigt efter hinanden og så slår centrallåsen fra (det sidste er vist meningen, en overbelastningssikring mener jeg). Efter 30 - 60 sek. virker låsen så igen.

Er der nogen der ved hvad det kan være, og hvad man gør ved det? 

På forhånd tak for hjælpen.

 

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er din tyverialarm.
Min datter havde en Vectra 1992, hvor jeg til sidst gennemtrumfede at Opelværkstedet meget modvilligt fik pillet lortet ud. Derefter fungerede vognen optimalt.
Du vil også komme til at opleve at vognen umotiveret ikke kan starte og går i stå osv. Det bliver en lang pinsel, indtil du får det lort pillet ud.
Derefter har du en velkørende og god bil, men ikke før. Det er nok derfor tidligere ejer har solgt! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

De blev ved med at afvise at det kunne være alarmen, men da jeg har oplevet det samme med andre biler ved jeg, at det er en måde en dårlig alarm reagerer på.

Det var under deres værdighed at en udefrakommende skulle kunne være "klog" på deres mærke.

Jeg ville ikke røre ved skidtet, idet jeg ikke kan overskue, hvor meget det involverer. Stå med en bil, der ikke kan køre efter man har pillet i den, er ikke min kop te.
jeg tror det kostede 3.000 kr.

Hvad vil du med den alarm? Hvis en tyv virkelig har forelsket sig i din ikke særlig kostbare bil, tror du så ikke at han finder ud af at stjæle den alarm eller ej.
Jeg gider slet ikke låse mine biler, når jeg stiller dem fra mig på off. vej og gade. De er lige så lidt værd som din, uden at forklejne din bil!! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

No offence taken

Tja, det kan være at jeg skal trille ned og få gjort noget ved det..

Jeg skal ned på mandag og hente en ny nøgle hos Opel, 1200kr 
Måske de kan gøre noget ved alarmen i samme omgang.

Jeg ser på det, tak for hjælpen

 

Næ, men nu har jeg jo bestilt den..

Forresten, havde din datter problemer med at alarmen pludselig låste bilen op når den stod og var låst? eller var der kun problemer lige når bilen blev låst op og i?

Det jeg tænker på er om der er risiko for at den pludselig låser op af sig selv mens den står i en parkeringskælder eller et eller andet andet offentligt sted så folk bare kan løbe med hvad jeg nu end har i bilen uden forsikringen dækker.


 

tøm bilen før tyven gøre det. heder sloganet.!!!
Ja, det med låsen har jeg også oplevet.. Alarmen gik i gang ved brug af låsens fjernbetjening og til sidst startede alarmen af sig selv og kunne ikke stoppes igen.. Bilen kunne heller ikke starte.. Det endte med at alarmmodulet "brændte af".. Smeltede.. Låsen virkede stadig.. Men det gjorde alarmen ikke.. ;-)

Mit råd, vil også være, at alarmen pillet fra..

Og som hans2.Hansen er inde på, så gør det uinteressant for tyvene, at besøge netop din bil..

Ved du om det er noget man kan klare selv, evt. med en vejledning et eller andet sted fra? Medmindre de tilslutter alarmen til en computer og slår den fra burde man vel kunne tage en sikring ud som "dræber" alarmen.....? 


 

Forresten, havde din datter problemer med at alarmen pludselig låste bilen op når den stod og var låst? eller var der kun problemer lige når bilen blev låst op og i?



Jeps, og endnu bedre låste den også, med nøglen siddende i tændingslåsen og barnet siddende i barnestolen, da hun var ved at gøre klar til at køre til vuggestuen.

Hun var dog så heldig, at have en reservenøgle oppe i lejligheden, hvor manden tilfældigvis var hjemme og kunne lukke hende ind.

Jeg skal ikke forsøge at diktere dig noget som helst, men tro mig, du vil en dag tænke: "Satans også, havde jeg dog bare lyttet til ham KTM!"

Jeg er også klar over, at egne erfaringer er de bedste!! Håber bare ikke at overraskelserne kommer alt for ubelejligt for dig, inden du får lortet pillet ud.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis