Beboelse i værksted/garage

Hejsa.

I forbindelse med at vi skal lave nyt badeværelse og derfor inddrager det gamle bryggers til samme, vil jeg gerne lave et nyt bryggers lige ved siden af i en del af værkstedet. Værkstedet er ikke opvarmet, men hvor tykke (isoleret) skal de nye skillevægge være??

Er der andet jeg skal tænke over???

Med venlig hilsen

Anders

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er gulvet isoleret?? og er det er rigtigt støbt fundament??

Hvordan vil du lave dine skillevægge og hvad med ydervæggene?

Hvad med tagkonstruktionen er den isoleret??

Skal rummet benyttes som et opvarmet rum på lige fod med et normalt Bryggers??
Når du inddrager garage til beboelse, skal der ændres i husets BBR. Det medfører så en større værdi af huset = større ejendomsskat, men måske også mulighed for at låne mere i kreditforeningen.

Uden at vide det præcist, mener jeg at "tilbygningen" skal overholde reglerne for nybyggeri, hvad angår isolering mv.

Mvh. Asp
Bamse82:

Gulvet er ikke isoleret men det bliver det, da der skal ligges gulvvarme ned, så rummet kan benyttes som et normalt bryggers.

Pt. er der isoleret på loftet over værkstedet med 100 mm, men jeg har desværre ingen ide om der overhovedet er isoleret i den smule af ydervæggen som vi skal bruge.

Der er støbt fundament rundt langs ydervæggen, men skillevæggen ind mod fyrrummet træ jeg næppe er med fundament under, da det blot er en let gasbeton væg.

Med venlig hilsen

Anders

Asp:

Vil det sige at jeg skal søge byggetilladelse måske??

Med venlig hilsen

Anders

Har lige scannet denne plantegning af gulvplan for hus og værksted (garage), samt det billede jeg lige kunne finde af huset set forfra... Håber måske det kan hjælpe lidt.

Med venlig hilsen

Anders

Hvis nu en skillevæg er bærende, har den så fuld sokkel (normalt)?? Altså helt ned som en alm. sokkel til ydervæg??

Med venlig hilsen

Anders

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis