brændekløver kører langsomt tilbage

Jeg har lånt min svigerfars brændekløver - en Güde Baby 40 (en ældre 4 tons model).

Den trykker fint og med god hastighed, men returløbet er helt utroligt langsomt. Før jeg skiller lortet ad og forsøger at finde fejlen, vil jeg lige høre om der er nogen der har nogle bud på hvad der kan være galt ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Rune.

Ja jeg ville tro at det er retur ventilen der er tilstoppet !

Jeg har selv sådan en lidt ældre 7 tons brændekløver jeg har arvet efter min Far. Den er også lidt snøvlet i tilbage trækket, jeg har dog gjort det at jeg har en passende træklods bag den del der presser og bagstoppet så den ikke skal kører så langt hver gang.
Og noget af det første jeg gjorde da jeg fik den, var at skifte olien på den.

V.h.  Håndværkeren

Hej Rune.

Inde i cylinderen sidder der en lang fjeder omkring stempelstangen. Den er blevet slap og skal udskiftes. Du kan eventuelt prøve at trække den længere men kuren holder normalt ikke så længe.
  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for det. Det lyder som 2 gode bud. Den med fjederen lyder temmelig simpel, men returventil? uha da da da da..... Hvordan ser den ud, og hvor vil jeg normalt kunne finde sådan en?
Jeg vil formode at returventilen sidder ved det håndtag du trykker ned når du aktivere kløveren, jeg har ikke prøvet at skille min ad endnu, for den virker tilfreds stillende.
Ok. Tak for det. Jeg kigger på det her i weekenden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis