Stiga park B&S pro 16 hk motor kører ikke

Hejsa

Jeg er ejer af en gammel stiga park pro 16 som jeg er rigtigt glad for når den kører men det gør den ikke mere - den kørte først på en cylinder og derefter på ingen og herefter kunne jeg ikke starte den. jeg har checket følgende:

Tændrør - købt nye
Tændspole - kabler - tændning - fin gnist
Kompression på stempler - fint  luftmodstand med fingeren i hul til tændrøret
God modstand i svindhjulet når dette drejes rundt
Luftfilter renset

Eftersom jeg ikke er vildt god til motorer ville jeg hører om nogle herinde havde andre gode ideer til hvad det kunne være - jeg kan ikke undvære den !

Håber nogle herinde kan hjælpe en amatør mekaniker som ikke er helt vild med at skille det hele motoren ad.

Venlige hilsner fra

Søren
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Søren.

Det er altså nok at starte én tråd på et spørgsmål

Hej Søren.

Vil være lidt mere konstruktiv end Symanden.    

Hvis der er tænding og komprimation på 'dyret' er benzinfiltert måske stoppet. Det sidder på slangen mellem tanken og karburatoren. Tag slangen af karburatoren og der skulle gerne komme benzin ud. Hvis ikke så køb et nyt og erstat.

Ellers skal du nok til at rense karburatoren.

Øh, du har vel kontroleret der er benzin på tanken og benzinhanen er åben ?

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg vil prøve at rense karburatoren og finde benzin filteret og checke om det er stoppet til... tror også jeg tager et par billeder sådan i kan se hvad motoren ser ud måske den kan hjælpe med at finde fejl muligheder
Hej.

Ok Søren. Det lyder underligt den ikke vil starte. Venter og kigger billeder.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Nitter.

Jeg har faktisk besvaret Sørens spørgsmål i den anden tråd han startede om samme emne, derfor skrev jeg at det ikke var nødvendigt at lave to tråde om samme emne.

Annonce

Hej igen

Her er lidt billeder af motoren - de 2. første billeder er af ? som er forbundet med benzin slanger fra benzin tanken -  sig gerne til hvis I mener at noget skal checkes her ?
Benzin filter ser fint ud er fyldt med benzin og ser ikke stoppet ud ! en har spurgt mig om den har ventiler ? måske disse har sat sig ? øøøhh ventiler sidder vel i topstykket over stemplerne eller ? og kan man checke det nogle steder ?

På det nederste billede imellem de to cylindre sidder din kaburator lige efter den sorte plastbox der indeholder dit luft filter, det trænger sikkert også til en udskiftning. Med hensyn til dine ventiler så sidder de under de to topstykker. Det kunne godt tænkes at de hænger. men tjek nu lige kaburatoren først.
Hej Søren.

Karburator og luftfilter ved du nu hvor er da symanden har fortalt det. Den aluklods der står mikuni på har jeg aldrig set på en B&S motor før. MEN kan se slangen med benzinfilteret går på klodsen. Tillader mig at gætte på det er en automatisk benzinhane, da jeg kan se der også går en slange fra klodsen til ventildækslet. Der bør også gå en slange mere fra klodsen og ned på karburatoren. Har jeg ret Søren ? Det er DEN slange du skal tjekke benzinen kommer ud af. Da den automatiske benzinhane kun åbner når motoren rotere skal du køre på selvstarteren under tjekket. Hvis der ingen benzin kommer er der 2 fejlmuligheder.

1. Slangen mellem ventildækslet og klodsen er utæt.
2. Klodsen er defekt.




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej igen Søren.

I øvrigt kan du downloade alle manualer til din motor fra adressen htpp\\www.briggsandstratton.com. Det kræver bare du kender typenummeret på motoren. God fornøjelse.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Er benzinen fra i år? Ellers har jeg set flere gange at der bare skal noget nyt benzin på.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis