Bornholm

Vi skal til Gudhjem fra Lynetten, København.

Hvilken svensk havn kan anbefales som stop-over havn?

Tore & Helle
Dafne

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
God nattehavn i Sv. er f.eks. Gislövs Läge ell. Ystad.

--
Hilsen Anders Funch Nielsen

_/) _/) Rigtige Bornholmere sejler selv _/) _/)

Jeg har lige et par tillægsspørgsmål:

1) Betyder det at man kan nå Bornholm på 2 dage fra København (B står nemlig øverst på vores langtursliste).

2) Hvorledes med at tage en hund med til overnatning i Sverige - hvem kender reglerne?

Thomas Degel

citat:
Oprindeligt indsendt af Fra NG:
God nattehavn i Sv. er f.eks. Gislövs Läge ell. Ystad.

--
Hilsen Anders Funch Nielsen

_/) _/) Rigtige Bornholmere sejler selv _/) _/)





Mvh,

Thomas Degel
\"Lady Blue\", Alma Blue 341
... Er altid interesseret i en snak med folk med aluminiumsbåde
Hejsa,

Hvorfor undgår I ikke bare alle problemer med Sverige og sejler direkte til Bornholm?

Hvis I har småbørn, så drag afsted kl. 18.00 fra Lynetten, og I ankommer omkring middagstid til Bornholm og ungerne sover sødt det meste af vejen - Jeg mener der er ca. 80 Nm via Falsterbro - MEN TJEK.

Med venlig hilsen - Og godt det snart er forår :-)

Frank Kristensen
"West Wind"
"Scanmar 40"


Med venlig hilsen
Frank Kristensen
\"West Wind\"
\"Scanmar 40\"
\"sailing is life....
Everything else are just details\"
Den med at sejle til Bornhom uden at planlægge en mellemhavn er ikke helt gennemtænkt. Det kunne jo være, at vinden vendte, friskede for meget op eller hvad ved jeg. Så Ystad kan være et godt bud.
Hilsen
Simon
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Okay, okay,

Med de efterhånden gode vejrudsigter, så er
en tur til Bornholm på ca. 18 timer (fra Lynetten), vel ikke der der kan forekomme de største overraskelser, og turen kan helt sikkert gøres på mindre end 2 døgn!

Som den ansvarsfulde sejler man jo er, så er det da en god ide', at undersøge hvor man kan søge nødhavn, hvis man bliver overrasket at en kuling som ikke var varslet af Voldborg.

Med venlig hilsen
Frank Kristensen
"West Wind"
"Scanmar 40"
"Sailing is life....
Everything else is just details"

------------------
Med venlig hilsen
Frank Kristensen
"West Wind"
"Scanmar 40"
"sailing is life....
Everything else are just details"

Med venlig hilsen
Frank Kristensen
\"West Wind\"
\"Scanmar 40\"
\"sailing is life....
Everything else are just details\"
Annonce
Godt ord igen - måske er det fordi jeg sejler en betydelig mindre båd. Min RJ 85 er 28 fod, godt 8,5 meter og 2,05 meter bred, og selvom den klarer sig fint i hård vind, er det selvfølgelig noget helt andet end en 40-fods havsejler. Desuden sejler jeg som regel solo, så det sidder på rygraden det der med at planlægge nødudgangene omhyggeligt...
God tur!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
citat:
Oprindeligt indsendt af thomdan:

2) Hvorledes med at tage en hund med til overnatning i Sverige - hvem kender reglerne?

Thomas Degel




Hvis det bare er for en enkelt overnatning, så glem det !

Det kan sagtens lade sig gøre at tage hund med til Sverige - vi har vores med i skärgården hver sommer, men det er kostbart og tidskrævende at skaffe de nødvendige papirer -især 1. gang.

Læs reglerne her: http://www.sjv.se/hundochkatt/hund_eu_rabies_svenska.htm

Ps. man må faktisk godt anløbe svensk havn med hund ombord selvom man ikke har indførselstilladelse og alle de andre papirer -men så skal den BLIVE ombord og jeg ved af egen erfaring, at det er ret svært at administrere i praksis -hunden forstår nemlig ikke hvorfor den ikke må komme i land og ordne alt det den skal.
Grunden til at man må have hunden ombord er, at ethvert skib -også en lystbåd- faktisk er dansk territorium selvom det befinder sig i fremmede farvande.

------------------
venlig hilsen -og god vind
Lars Poulsen
-se min maritime hjemmeside på www.larspoulsen.dk

venlig hilsen -og god vind
Lars Poulsen
-se min maritime hjemmeside på www.larspoulsen.dk
Hej,

Her kommer så det gode ord. Mit indlæg var ikke ment som en kritik, men som en ide'.
Det er min erfaring, natsejlads er en god ting, hvis man har børn med ombord.

Det er naturligvis helt individiuelt, hvor langt man gider sejle om dagen. Det er jo heller ikke et mål i sig selv, at få en masse mil under kølen, derimod er det et mål at hygge sig og have det sjovt og sikkert med den måde, man vælger at sejle på.

------------------
Med venlig hilsen
Frank Kristensen
"West Wind"
"Scanmar 40"
"sailing is life....
Everything else are just details"

Med venlig hilsen
Frank Kristensen
\"West Wind\"
\"Scanmar 40\"
\"sailing is life....
Everything else are just details\"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis