Ford Lehmann 2715E brændstofspumpe.

Hej. Jeg har et spørgsmål. Er der nogle der ved hvilken indflydelse det har på motorydelsen, brændstofforbrug osv, hvis dieselpumpen skal tænde/indsprøjte ved 20 grader før top, men stod til 15 grader?
Jeg fandt ud af at den stod en tand offset, da jeg fik min pumpe tilbage fra renovering og skulle til at montere den.
Med sejler hilsen Jan
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej

det har stor indflydelse på motoren.du du vil få for sent tændning på dit brandstof..og da motoen ikke vil kunne yde det som den burde..da stemplet er over top inden det andtænder..og din forbrænings tryk vil bive for lille

mvh tobak
Hej. Det er også det jeg er kommet til efter at jeg har snakket med folk og rippet op i dieselteorien.Spørgsmålet er nu hvor stor indflydelse det har haft. Kan ikke vente på at få hende i vandet og prøve, men det må vente til midt april.
du burde vel kunne sejle ca. 10-12 knob med det hele i orden

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Håber jeg. Lige nu er max 7-8 med alle odds med mig
Jeg lavede nogle fenderholdere til en Banner 28 engang, Frank,som havde den, sagde den løb 10-12 med samme motor, som jeg iøvrigt også har i Tøffen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Jeg har en gang vaeret oppe paa 11 knob, men det var med vinden i ryggen, ned af bakke osv. Jeg haaber at det vil hjaelpe paa farten. Baad revyen siger fra 14-19, men det tror jeg ikke paa. 10-12 vil vaere fint.
Hvor var den Banner i landet?
Dem der har haft denne Banner har ikke holdt motoren ret godt. Renoverede BW gear sidste vinter, hvor nogle bolte var svejst fast for at holde og denne vinter tog jeg min pumpe til renovering og fandt ud af man havde monteret vandpumpen uden pakning og vandet loeb ud naar den var kold og at pumpen var offset 1 tand. At se graderne paa svinghjulet er s.. svaert at komme til hvor hullet er monteret paa svinghjulet. Provede at faa en gradskala fra England til remskiven foran, man de havde den ikke.
Mvh Jan
Frank lå i Odense Motorådsklub, på modsatte side af broen, hvor jeg ligger i Bogense, ligger en gul, Franks var hvid, jeg har ikke talt fart med den gule

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ok Tak for informationen alligevel. Nu har jeg lidt at gå efter.
Ud over mere kraft, vil den da også starte lettere, ose meget mindre og så vil den ikke "rulle" men mere trække.
Har den ikke oset mere sort end andre både?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Starte har aldrig været noget problem. Den har altid startet, men når den blev presset omkring 2200 rpm så røg den meget sort/grå og satte hækken ned. Efter den blev justeret startede jeg den på land og den hvide røg blev reduceret en del i forhold til før.Der kom en del hvid røg når jeg smed skaftet frem hurtigt, men det er også reduceret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis