Vertikalskærer

hej jeg har en gamle græsplæne som godt kunne bruge en omgang med en vertikalskærer. græsplænen er ca. 500-600 m2. derfor kunne jeg godt tænke mig en vertikalskærer men jeg ved ikke hvor stor sådan en skal være og sådan. for et par år sinen lejede jeg en i det lokale byggemarket men den var ikke godt så derfor vil jeg gerne købe en.

smile Hilsen Mads Nielsen smile

33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Madsnn001.


Så trækker jeg baglæns igen, undskyld ulejligheden

V.h.  Håndværkeren

hej håndværker det gør ikke noget det var jo et svar som alle andre men jeg bor på en gård så maskiner er ikke noget problem. men det jeg gerne ville hører om hvilken vertikalskærer jeg skulle købe

smile Hilsen Mads Nielsen smile

Hej Mads.

Som du kan forstå, så har jeg en ide om at det er fis i en hornlygte. Men jeg prøvede at Google ordet vertikalskærer, jeg kan se at de næsten alle sammen er med elmotor, så det må vel næsten komme an på prisen.

(sjovt nok var der også lige et link til dit spørgsmål)

 

V.h.  Håndværkeren

ja det er lidt sjovt jeg har nemlig også googlet vertikalskærer men så ved nogle af dem står der op til f.eks 250 m2 og det er det jeg godt vil vide hvad det står der for

smile Hilsen Mads Nielsen smile

Annonce
Ja det er rigtigt, men det tror jeg ikke du behøver gå så højt op i. Mange af de menesker der sidder og beskriver maskiner og andet godt til kataloger brochurer o.s.v. aner ikke hvad det er de skriver om, så det bliver til noget værre volapyk
Det kunne være at det var en beskrivelse af hvormeget den klare i timen, men det giver jo ingen mening, da det er op til den enkelte hvor hurtigt han/hun vil skubbe med den. Det havde været bedre om de beskrev hvor stor en motor der sidder i, så havde vi noget at forholde os til.

V.h.  Håndværkeren
det lyder som et godt svar jeg vil gå ud og kigge på nogle vertikalskærer

smile Hilsen Mads Nielsen smile

Skrevet af Håndværkeren den 06-03-2009 11:50
Ja det er rigtigt, men det tror jeg ikke du behøver gå så højt op i. Mange af de menesker der sidder og beskriver maskiner og andet godt til kataloger brochurer o.s.v. aner ikke hvad det er de skriver om, så det bliver til noget værre volapyk

Ja - hvis man ikke forstår budskaet kan det virke som volapyk. De mennesker som sidder og laver brochurer forstår sig så udemærket på det de laver, men det kan knibe med at udtrykke sig forståeligt. Når der er angivet antal m2 på en maskine er det for at hjælpe kunden. Har man 500 m2 og maskinen er angivet til 250 m2 så skal man finde en større maskine.

Eks. en plæneklipper med rugbrødsmotor er typisk angivet til 250 m2. Det er ca grænsen for hvornår man som bruger ikke gider mere og smider lortet væk fordi det er for træls. Dernæst en rotorklipper uden selvtræk er angivet til 1100 m2 og en med træk er angivet til 1400 m2.

det angivne m2 kan referere til hvilken oplevelse man har med maskinen, eller til hvor stor en mængde arbejde en maskine kan holde til, i forhold til slid og levealder. En 250 m2 maskine vil dø hurtigere, eller have have brug for service/rep. hurtigere hvis den bruges på 1000m2 og man vil føle pengene spildt.

At du ikke forstår et budskab er ikke nødvendigvis ensbetydende med at afsenderen ikke ved hvad han (m/k) snakker om.
okay det er et godt svar tak runefeldtmose det var også en god forklaring havde selv tænkt på det samme men skal jeg så op i en benzin vertikalskærer for jeg har ikke set en el der kunne tage mere end 400 m2

smile Hilsen Mads Nielsen smile

Det er nok det du vil blive mest tilfreds med, ikke mindst pga. af ledningen som nok skal være temmelig lang...

evt. denne

http://www.stiga.dk/(n00dyq55udzugiulyb2hss55)/StartPDF.aspx?page=PDF/26-2111-17_DK.pdf
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis