Montering af stævnplatform

Hej er der nogle der har erfaring med at montere en stævnplatform MPA75. Det jeg søger er om de to beslag der vises i ringen på billedet er justerebar så de kan monteres på stævnen?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan du vist godt gå ud fra.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ja mon ikke. Når man kikker på monterings vejledningen er der en lang slids i hver af runde beslag der skal skrues ind i stævnen.

http://www.batsystem.se/databas/images_and_pdf/pdf/MP75_A6mont.pdf
Alt kan justeres, det skal jo passe på alle både. Du skal passe på hvis skroget er opbygget med kernematriale, så kan du ikke spænde skruerne, og skal ændre glasfiberkonstruktionen hvor boltene går gennem skroget.

ErikChristensen 
Hej. Jo de kan justeres i alle retninger så den passer på stævnen.
Takker for hjælpen.

jeg håber du læste det om fiberskrog med distancemateriale

ErikChristensen 
Annonce
Hej. Både ja og nej. Jeg er ikke inde i glasfiber arbejde så en forklaring for dummies må du da gerne lave ;-)
moderne både består for det meste af et yderlag af 3-4 mm. glasfiber et lag skum og et tyndt lag glasfiber indv.. Det gi'r et stift skrog, men en bolt igennem kan spænde skummet fladt og ødelægge alle tre lag. Derfor skal den indv. glasf. og skum fjernes et stykke uden om hullet . Deri skal faststøbes f.eks. et stykke finer, som ikke kan deformeres, ved at spænde bolten(e). Der kan jo komme en stor belastning, hvis du bruger platformen, som en slags stødpude. Du må under ingen omstændigheder bare bore et hul, i et skrog af den type, hvor der kan risikere at trænge vand ind, det vil suges op af skummet, og en dag når det fryser, skilles skidtet ad, og så er fanden løs.

ErikChristensen 
Ok, men nu er min båd fra 1974 en Banner 28 og jeg mener uden at være sikker at den er solid i stævnen.
Har hørt fra andre der har monteret bovpropel at der i bunden er 2.5 cm solid glasfiber, men og det også gælder oppe hvor den skal monteres vides ikke. Det kan kun blive tale om sen skrå stiver der skal igennem skroget for de to beslag kan komme på trækanten der er rundt om båden.
http://kopke.info/interest.htm
Det er nok rigtigt, men jeg skrev jo også moderne både.

ErikChristensen 
Nåå ja det gjorde du jo også. Min har da også været moderne engang.
Hvor om alt er så mange tak for hjælpen. Nu skal bare se om den kan skaffes til menneske penge. Sådant noget er jo ikke gratis.
Takker endnu engang.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis