Filtyper i Vista

Hej.

Én af vores mindre computerkyndige naboer har fået lavet noget rod med en næsten ny Vista. På én eller anden måde er den kommet til at tro, at alle filer skal åbnes med WordPad. Selv når man klikker på Wordpad, åbner den filen Wordpad.exe i... en WordPad editor

For at gøre det hele endnu mere spændende, er det en tysk Vista, så det er lidt af et detektivarbejde at finde rundt i indstillingerne, især når vi selv er svorne XP-brugere.

Er der nogen, der har en idé om, hvad hun har fået lavet, og ikke mindst hvordan man får sat skidtet tilbage?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til højre for fluebenet og teksten ("Dateityo immer mit...") er der en knap...på dansk hedder den Gennemse. Klik på den. På den liste der kommer frem finder du mappen "Microsoft Office", herunder "Office 11", "Office 12" eller lignende. Derunder er der en fil der hedder "winword.exe", som du klikker på.

Klik ok og fremover vil den åbner den filen i Word.

Mvh. AllanE
Hov....misforstod jeg? Er det ALLE filer den åbner i Wordpad!?!?

Den var straks værre!!

Hvornår er det sket? I kan prøve at bruge Vistas udmærkede "Systemgendannelses"-funktion, som tilbagefører alle ændringer i systemet til den dato man vælger. Den rører IKKE ved dokumenter, mails mv. og man kan derfor ikke risikere at få slettet noget.

Find det tyske ord og brug søgefunktionen i "Start-menuen" - så popper den frem.

Mvh. AllanE
Tak, det virkede. Der var heldigvis et 'Systemviederherstellungspunkt' fra i går, inden hun lavede ulykker.

Men pokker til ord at lede efter  Godt, man er vokset op i den tysktalende del af Dänemark

Der kan downloades en dansk sprogpakke til Vista !
Frank K.: Jeg tror kun man kan, hvis man har en Vista Ultimate-udgave. Kan det ikke passe?

Mvh. AllanE
Annonce
Vi tror nu hun er meget godt tilfreds med sin tyske Vista, da det er hendes modersmål

Sorry, det vidste jeg ikke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis