Gulpladebiler og skattereform

Har du en gulpladebil er her lidt at tænke over:

Citat:
Ejerafgiften for varebiler gøres afhængig af bilernes brændstoføkonomi. Vægtafgiften for nye varebiler erstattes fra 1. januar 2010 med en ejerafgift svarende til den, der gælder for personbiler. Samtidig indføres en forhøjelse af vægtafgiften for varebiler fra før 1. januar 2010, så vægtafgiften kommer på niveau med ejerafgiften for nye varebiler. Endelig indføres et privatanvendelsestillæg for varebiler fra før den 3. juni 1998, svarende til den gældende tillægsafgift for privat anvendelse for varebiler, som er indregistreret fra 3. juni 1998 til 24. april 2007. Forhøjelsen af tillægget for privat anvendelse indfases over 2 år.
Citat slut.

Min gulpladevogn, 1986, diesel, stiger fra ca kr. 4.000 i vægtafgift om året til kr. 19.025,- i grøn afgift + misundelsesafgift om året.
Gad vide hvad jeg kan få for den efter den ordning????

Her kan du se, hvad det betyder for dig:

Med venlig hilsen
ktm

 

Har du en gulpladebil er her lidt at tænke over:... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej KTM

Tak for dit vedhæftede skema. Det bliver noget af en udskrivning for en amerikanervogn med V8.

Det er godt nok noget af en stigning, men omvendt har jeg også rystet på hovedet dels over man kunne købe en Camaro på gule plader, og da den var fra lige før juni 1998 (et par måneder) skulle der ikke betales den høje ejerafgift ligesom jeg ikke skulle have mærkat. Helt gak gak, så jeg kan glæde mig over at have kørt uhørt billigt i 10 år.


Mvh. JørgenE
Så må du have den over på hvide, miljørigtige, plader. Biler med hvide nummerplader griser jo ikke så meget som dem med de gule nummerplader!! Logik for burhøns?

Vi er da eninge om at mange af disse ordninger er noget sære, men det der irriterer mig rigtig meget er, at man har købt en bil under de og de forudsætninger, og med et ændrer staten drastisk på disse forhold. Havde man så gjort det at man sagde, at nu er det slut FOR FREMTIDEN med det cirkus, ja men så vidste man hvad man havde at rette sig efter, uden at have disponeret i tiltro til gældende regler.
Det er det jeg vil kalde for bristede forudsætninger.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Ktm

Helt enig. De stakler der i tillid til nuværende regler netop har købt en benzinsluger rammer det alt for hårdt, og en indfasning over 2 år er jo alt for kort.

Jeg har haft det fint med benzinforbrug, da jeg kører forholdsvis få kilometer, og her rammer afgiften jo ekstremt hårdt pr kilometer. Så måske skulle man sælge og bruge pengene på nogle weekendture til London osv. med fly til 600 kr.. Gad vide om sådan pjatture ikke er større energiforbrugere end min stakkels bil


Mvh. JørgenE
Jeg kan se, at vi er 112% enige. Indfasningen over 2 år er kun fsv. ang. de 5040 kr. i misundelsesafg. Det andet kommer i et hug pr. 1/1 2010.
Det er samme forhold jeg har med min gamle Range Rover td. Den kører 6-8.000 km om året og står ofte 14 dage ad gangen, men så for fremtiden skal den straffes med 52 kr om dagen uanset om den sviner eller ej. Alternativet er at jeg for fremtiden skal spænde vores 2,0 Mondeo foran vores campingvogn, med et langt større benzinforbrug til samme kørsel, eller måske Mustangen, der vil bruge 3 gange så meget benzin som Range Roveren bruger diesel.
Den med pjatture/weekendture til Rom, Paris, London synes jeg ikke jeg ser omtalt som et CO2 problem, men det er måske fordi magthaverne synes det er sjovt selv at gøre. Ligeledes skal man jo også et par gange om året, mindst, om på den anden side af kloden på ferie, for at være med på noderne. Magthaverne har jo ikke behov for at se på småpenge og lade sig nøje med en varebil på gule plader.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er i sandhed en jubeldag! :-)
Tænke sig, at det virkelig lykkedes at råbe så meget op, at den god Anders Samuelsen, Liberal Alliance kunne komme igennem med at forpurre dette vanvittige forslag.
Der var ca. 9500, der var skrevet på Fjæsbogens protestside. flot!!!
Jeg ved at der er skrevet utallige breve og mails til de involverede politikere.

Med venlig hilsen
ktm

 

yep... vi tører sveden af panden.. Men som Lars L påpeger er aftalen mellem partierne "kun" gyldig til december... Så jeg føler mig ski ikke sikker endnu....
Men man kan jo håbe på et valg inden ;-)

Mvh Jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis