Murværk direkte på trægulv?

Hej LDS'er.

Jeg står og skal til at mure en væg op hvor der er trægulv som underlag ville bare høre om dette kunne lade sig gøre eller hvordan det lige skulle gribes an.

På forhånd tak..


Troels S. Nielsen

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis det er en tung væg kan du ikke , så skal du skære gulvet væk , så der er 1 cm luft hele vejen rundt om muren

er det bare en halvvæg i lette sten , kan du godt , hvis du lægger en masonitplade under muren
oki. det er en væg fra gulv til loft så det er jo nok en tung væg. så du mener jeg skal skære gulvet op der hvor den skal stå og så lave en under støtning af jern??

Troels S. Nielsen

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvad skal du bruge væggen til? Har du overvejet en letvæg af evt. gips?

Du må ikke mure direkte på træ. Der er fugt i cementen, og det vil gå i træet. Der skal helt sikkert en dampspærre imellem.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
vil have en murstens væg er lidt gammeldags. det er en ny /flere væge til indretning af et tomt rum. alt skal vendskures.

Troels S. Nielsen

Man kan få en spartel til at lave så det ligner mursten.. kan ikke huske hvad den hedder,men nemt er det..

Så nedenstående link


http://www.varberg.dk/gds/trinfortrin.html



Mvh Mærsk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
så bliver du desvære nød til at skære op i gulvet
skær hullet så stor at der bliver 1 cm luft omkring den færdige mur
Mærsk,

Det kræver satme tålmodighed, men flot er det!

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Til Mærsk: Der har før været en tråd med emnet om "vandskurede vægge" Kan ikke huske hvem det var, men det var en herinde fra der havde lavet noget rigtig godt billeddokumentation. Tror nok det var en tømrer-fætter!!
Men der var noget med at bruge en 2-meters vaterpas og så trække streger efter den. De lodrette tog man så lidt på samme måde. Jeg tror jeg selv skal prøve det engang!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
det er nu ikke så nemt før man har fået noget øvelse , og det kommer ikke af at lave en væg
det er et spesielt trækbrædt der bruges til at lave fugerne , og man skal være sikker på at det er lavet rigtigt første gang , der er ingen fortrydelsesret , er det ikke iorden , skal der spartles op igen og startes forfra
og det kan hurtigt blive lige så dyrt som at mure væggen op i rigtige sten

Det er lige præcis et specielt trækbræt af en art man skal bruge til det.. Selvfølgelig skal man tage det roligt når man trækker stregerne, men det er bare vanvittigt flot..

Men held og lykke med projektet uanset hvad du vælger


Mvh Mærsk

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også