Fiberlys på bareværelse... Sjov, eller fis?

Hej!

Det er "store spørgedag i dag", for jeg er ved at være nået til fliselægning på badeværelset, og har leget med tanken om at drøne en 50w / 40 lys fibersag ned i skabet under vasken, og sprede disse 40 lys ud i gulv, og i glasstensvæg.

Nu har jeg opdaget to små figurer, en på hver skulder. Den ene (den med små horn og gaffelhale), siger "Ja ja, kom... det bliver SÅ fedt", mens den anden (den med harpe og fromt ansigt), siger "Kom, så går vi ud i garagen, og leger med nogen af dine andre nytteløse indkøb".

Imidlertid ved jeg ikke hvor besværligt det er at lægge disse i gulvet, og det er nok det som afgør det hele, når det kommer til stykket. Jeg er lidt bange for montagen, og er i tvivl om hvor bøjelige de er osv.

Er der nogen her der har prøvet, og kan fortælle lidt om selve montagen, og om man syns det "bare er toppen at kigge på" bagefter?

Jeg har kigget lidt på denne 

Mvh
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fedt... man kan ikke rette i emnefeltet, hvor jeg idiot har skrevet "bareværelse"... der skulle naturligvis ha stået "badeværelse" !

Mvh
Det er simpelthen alt for besværligt med de fiberlys indbygget i fliser, så bør du nok istedet overveje diode løsningen der er lavet til fliser. Du skal dog være opmærksom på at elektronik har en levetid.

Fiberlys er velegenet til indbygning i vægge og lofter hvor der bl.a. også er plads bagved til en lille blød bue, det kan du umuligt opnå ved fliser.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Hej El-Freak!

OK, ja.. jeg har også haft nogle mareridtsagtige forestillinger om at sidde med de her 40 fibre der alle er bøjet lidt mere end de har lyst til, og det IMENS man fuger. Min tanke var "Det bliver noget skidt", så jeg tror egentlig bare at jeg vil udelade det. Jeg er heller ikke helt tryg ved lysgiveren i nærheden af VVS installationerne.
:-)


Mvh
Det bliver noget skidt... har set en eksempel der ihvertfald ikke gik godt... Et mønster af fiber i fliser... smadder smart!! Indtil alt var færdigt, så var 3 af 50 fibere knækket, og mønstret totalt ødelagt.. øv bøv...
hejsa. har selv lagt 250 stk fiber punkter ud i et dansegulv engang hvor der var fliser på. det tog en helvedes tid men det blev mega fedt da det var færdigt. jag lagde alle fibre i fugerne på fliserne. ved først at bore små huller til nogle søm og så en lille strips til at holde fiberen med..

Troels S. Nielsen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis