nano teknik til forrude

Hej tænker at jeg lige vil dele af min erfaring til jer andre, måske der er nogen som har samme problem som jeg havde....
min rover fra 94' runder snart 300.000 km - dette sætter naturligvis sine spor på forruden som ikke længere er spejlblank.
Jeg har i et par år gået og overvejet om jeg skulle skifte forruden, for at undgå lys striber/brudninen - primært fra modkørende om natten i regnvejr.

Anyway en dag i nettos "isenkrammer" marked så jeg en nano rude behandling til 40 kr, og tænke jeg ville give det en chance.

efter at have ligge i skuffen en god rum tid, blev produktet påført efter alle regler og i flot solskins vejr - stor var min overraskelse - produktet virker faktisk.

Det er simpelhen imponerende at se den forskel det har gjort for min rude, regn perler blot af, og når hastighedden nærmer sig 60-70 km/t har jeg slet ikke længere brug for vinduesviskere - lys fra modkørende genere ikke så meget længere da dråbernes form gør at det ikke brudes i hele forruden.
lidt sjovt at køre på motorvejen og se at alle andre bruger vindues visker, mens min slet ikke er i brug.

Omtalte produkt (som jeg desværre ikke kender navnet på) blev påført sidste forår, og ganske vist er effekten aftaget lidt efter 1 år (nu køre jeg interval visker på motorvejen i regnvejr), men er bestemt ikke forsvundet endu - hvis jeg får chancen igen, så køber jeg hele sendingen og giver side/bag- ruderne en tur også.

I øvrigt var min overraskelse stor, produktet er blot en vaske serviet a'la dem man får på tankstationen når man køber en guld vask - indholdet er dog et helt andet.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nøøøj
Nu ved jeg jo ikke om du nogen sinde har brugt voks til din Rover, er det en Landrover så bør den jo være møgbeskidt ridset bulet og skrammet, for at det er en ordentligt transport vogn.
Men en ganske almindelig bilvoks på ruderne giver samme efekt som din fantastiske Nano je-ska-gi-dig-ska-je 
når bilen køres ind i tankstationens vaske anlæg har den altid fået "voksbehandling" - som mig bekendt jo også påføres forruden - dette har dog aldrig givet en effekt som bare tilnærmelsesvis ligner effekten efter nano behandlingen.
er det en speciel voks du taler om, og har du prøvet begge (voks/nano) - umidelbart syntes jeg at voks filmen efter bilvask blot efterlader en hinde som hurtigere gør ruden bliver snavset - hvilket jo også er årsagen til at tankstationen udlevere en sprit vaskeklud til at fjerne voks fra ruden (giver bedre udsyn)
uden at have prøvet en "bevidst" voksbehandling vil jeg mene at det ikke kan sammenlignes

jeg har i det år som er gået kun påført nano behandlingen 1 gang - og virkningen er der stadig - trods adskillige dage hvor forruden har været dækket af is, og is skraberen derfor har været fremme - sprinkler væske er også ikke noget som "fjerner den"

hvis voks er lige så godt og holdbar giver jeg dig ret i at man kan spare de 40 kr som nano behandlingen kostede - min oplevelse var dog at det gav min en "ny" rude

det er i øvrigt ikke en land rover men en "by" rover :lol:
Den Nano jeg har prøvet var da noget værre hø, nu skal det siges at det var til visiret på min hjelm (har ikke en 4 hjulet svedekiste) men en 3 hjulet Motorcykkel (m. sidevogn) Her er voks det helt rigtige, vandet perler af. Jeg har dog prøvet at give min nabos vogn voks på frontruden, hvilket han var vældig tilfreds med.
Rema 1000 har "forrude nano" på bud fra på mandag til 39,- kr
nano til visiret vil ikke give den ønskede effekt da tekniken baseres på kemisk reaktion med glasset - der dannes små krystaller som fylder porene op (hvilket er grunden til at glasset bliver hvidt) - bagefter kan man polere ruden igen og den bliver "glat" uden ridser
MC hjælme har mig bekendt ikke "ægte" glas men typsik en hærdet acryl er PE skærm - ville nok ikke være så smart med glas splinter i ansigtet ved et fald/uheld. - dette er nok grunden til at du ikke oplevede den store forskel efter nano behandling.

I øvrigt tak for tippet med rema 1000, som skrevet mangler jeg en behandling på side/bagruden
Annonce
Nano er fantastik, men desværre sundhedskadeligt, det siger jo sig selv at nona er så småt at det let går ind i kroppen.

 

Jo men er det stort set ikke det med alt hvad der er godt, enten er det skadeligt eller også er det forbudt
Ved indlæg er gammelt, men hvis du har haft det på om vinteren er det også mdmed til at gøre morgenfrosten på ruderne mere medgørlige. 
sorry svaret kommer lidt (meget) sent.jeg holder normalt i garage og de få gang jeg holder ud har jeg ikke tænkt meget over frost på ruden (elbil). men her er et billede af i vinters hvor jeg kom ud om morgenen efter nattefrost
og et mere også taget vinter 2020/2021
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis