defekt hjulleje

 

Hvordan f......skifter jeg hjullejet på min bil? Jeg har en Polo fra 97, dejlig bil. 1.6 - kun kørt 130000. Jeg har lige skiftet 3 følere og ville til at skifte hjullejet. Jeg pillede hjulet af, skiver og kaliper af, og sætter derefter en aftrækker på til den sidste forhindring inden hjullejet. Som jeg ser det så går drivakselen igennem hjullejet og den "skive" hvor at dækket bliver skruet fast. Det er iøvrigt også den der har alle takkerne som drivakselen synkroniserer med. Og jeg skal have "skiven" af for at komme til hjullejet. Men når jeg spænder min aftrækker skubber jeg ikke skiven ud, men drivakselen ind mod motor og gearkasse...

Hvordan får jeg "skiven" af?

 

MVH

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal bolte det hele af
når det drejer sig om hjulleje på de trækkende aksler kan du ikke bare skifte lejet med alm værktøj , du skal have den i en presse både for at få det gamle leje ud og det nye i
hej
Når du skriver bolte det hele af, mener du så at alt skal adskilles? Jeg snakkede lige med et familiemedlem som har været mekaniker. Han sagde at man skulle bruge en aftrækker som "slår" det af..Men mon ikke det vil være hurtigere og billigere at få et værksted til at skifte det. Ved du hvor lang tid det vil tage et værksted at skifte lejet?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis