utæt ved køl rand

kan man sætte en ny planke uden på den gammle hvis den nu kun er del vis skadet?

Mvh D.s

At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej DS.

Den må du lige uddybe lidt bedre, vi er ikke tankelæsere her på LDS. Hvad er det for en båd der er tale om og hvor ligger problemet.

Man klasker ikke bare planker uden på noget halvråddent træ !

V.h.  Håndværkeren

Du ka, hvis det er en lille skade på et bord, laske det på bagsiden. dvs sætte et stykke træ på indersiden af bordet som "forstærkning" med en ordentlig klat proof 10 og et par boldte/klinker el lign. man lasker normalt ved i sætning af lus el hvis man vil samle bord imellem spanderne.

ellers kan du lave en bly plade smørre stedet ind i proof 10, tjærre el tagtæt. og slå pladen på (udefra) med kobber søm.

ved ikke helt hvad dit problem er men, normalt skal skader reperreres ordentligt (altså skift træet), lappeløsninger dur kun midlertidigt og gør ofte skaden værrer.

her et lille eks. på lasker tre stk.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -

hej. og tak for gode råd
min båd er blevet skadet ved at på sejle driv tømmer
træet er frisk nok så jeg vælger nok at gi den en lask
i år og skifter så planken når finanskrisen ikk krasser så
hårdt mer m v h ds

Mvh D.s

At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

Vil kort nævne, at det er muligt at få lavet professionelt arbejde til fornuftig pris. Især på denne tid af året.

Fik i går gennemgået "Cimbas" skrog, da der har været problemer med indsivende vand forskibs. Det viste sig, at det ikke var kalfatringen der var problemet, men et svagt forskib, idet der er eftermonteret bovpropel. Jeg var meget nervøs for dommen, men kunne ånde lettet op, idet bådebyggeren vurderede at der kun skal bruges 2 dage på at udbedre denne "skade", et løst svøb og en spunning der i den grad trænger til kalfatring. Timeprisen er rimelig, da det ikke er presserende, men blot skal udføres indenfor den kommende måned. Samtidig gennemgik han hele skibet (ca. 2 timer), kommenterede tilstanden af enkeltdele og gav gode råd i forhold til vedligeholdelsesarbejder.

For en gangs skyld en virkelig positiv oplevelse i denne genre.

Nå - men det jeg egentlig ville sige med denne sludder var, at det måske ikke er så dyrt som du forestiller dig at få udbedret skaden professionelt.
anders , jeg håber ikke du er revisor, for jeg kan da tælle til 1-2-3-4 lasker. Og så er det en skidt ide at samle bord på et spant.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
yes 4 stk du har sku ret hø hø ;-)

og mht spanter så, ja exactly.

Mvh. Anders -

Jamen er en Revisor ikke en der tager dine penge for at fortælle dig om hvad du nu ikke har af penge

Undskyld JørgenE
hø hø

Mvh. Anders -

hvor finder man sådan en bådbygger
mvh kim

der er altid solskin bag skyerne

Tja kommer jo lidt an på hvor man bor?

Mvh. Anders -

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis