Glasbyggesten "kit".. fornuft, eller overpriser?

Hej Byggefolk!

Jeg skal lige til at bygge en bette glasvæg på mit badeværelse, og har to spørgsmål.

1. Jeg læste med STOR forargelse hvordan man kunne få et "smart kit" til montage til 569,- PR M2 !!??!!??  Det lyder jo helt grotesk!! Kan det passe at det skal være så dyrt, eller skal man bare købe noget andet? Stenene selv får man jo ofte slynget lige i nakken for småpenge, og i alle tilfælde kommer monteringen til at koste langt mere end selve stenene!

2. Skal man fastgøre med nogle beslag eller en skinne mod bagvæggen?

LIdt ekstra data: Det er en "fritstående" skillevæg, stående direkte på betongulv, op af letbeton, (som er lettere vakkelvoren).

Håber det er nogen der har et godt råd, eller to.

På forhånd tak!

mvh Kspr

Mvh
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den skal vel bare slaskes op i almindelig mørtel eller fliselim det burde da kunne holde den smule sten. Der skal nok sidde en u profil inde på væggen så den sidder fast i den anden væg.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Endnu vigtigere skal glasvæggen også afsluttes med en u-skinne. Mon ikke også man burde overveje at lægge lidt strimler rustfrit ind vandret som armering.
Derefter ville jeg nok også vælge fliselim, ikke mørtel.
Man kan ikke sætte ret mange skift pr. dag, da det er meget levende, idet stenene ikke suger som alm. sten/fliser.

Med venlig hilsen
ktm

Jo tak.. det håbede jeg også. Den kit-pris der er jo helt forrykt!

:-)

Mvh

Hej

I "gamle" dage murede jeg en væg op i glassten og kunne kun mure 2 rækker om dagen da i sand/cement da det jo skal hærde (glasstenene suger jo ikke).

Samtidig  havde jeg for at styre det lavet en spånpladevæg som jeg murede op imod.

Det gider jeg ikke igen, så jeg ville vælge den gode (dyre) løsning

Æv bæv. Køb det dyre.

Det virker, det er stærkt og det går som en leg.

Jeg har muret 120 X 220 op i badeværelset. Sluttede af med stålkant, satte 2 forskallingsbrædder diagonalt og et par skruetvinger for at holde det sammen over natten.

Altsammen lavet på et par timer.

Brædderne er med til at stive glasvæggen af mens det tørrer og man kan sikre at det hele er i vater.

Dagen efter kunne det fuges og ungerne er bumpet ind i den et par gange, men den står der staidg.

P.s. Sørg for at bunden er helt plan og i vinkel med væggen ved siden af.

God arbejdslyst.

Planlægning er den halve løsning :-))

Mange tak for input!

Der er intet som at høre "rigtige menneskers" erfaringer, og jeg er meget taknemmelig for jeres tips! Helt sikkert at der skal rustfri skinner på. Jeg forpasser ikke en chance for at montere noget der skinner på mit hus, hehe. Jeg havde også tænkt på at lægge fiberlys i gulv og glasvæg, men jeg er meget i tvivl... Så jeg vil lave en lille søgning på det emne, og se om der er nogen der har haft sjove oplevelser.

:-)

Mvh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis