Kondens i badeværeslet

Hejsa

Vi har fået lavet en lille badeværesle (9kvm) i et etplanshus. Der sidder gipsplader i loftet og i midten er der sat en DUKA ventilator op. Den kører samtidig med lyset er tændt.

Den går op i en fleksslange som er ca 60 cm lang og går lige op i en udtræk og ud igennem taget. Jeg har isoleret den med glasuld (ca 100 mm) men nogen gange drypper der vand ned på gulvet.

Vi har gulvvarme. Nogen der har et bud på hvorfor det kan dryppe ud når det nu er isoleret?

Jeg har tænkt på om det evt kan være varmen fra gulvet som i løbet af natten kan stige op og da ventilatoren ikke er i brug kan det ikke blive presset ud. Så "står" det i røret og bliver afkølet og falder ned på gulvet. Kan man evt få sådan nogle "flapper" som sidder i en emhætte som selv lukker hvis der ikke er noget pres nede fra til at åben dem?

Joshva
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Når fugtug og varm luft fra dit badeværelse trækker op gennem aftrækket, møder dette på et tidspunkt den kolde luft udenfor.... og vil herefter kondensere. I aftrækket skal der indvendigt være en lille "tagrende" ved en samling, hvor dette kondensvand midlertidigt opsamles.

Dette mangler - så vidt jeg kan se i dit ?

Mvh

Kurt Lynge Christensen, www.Dansk-bygningstermografi.dk

 

Ja der er bare direkte udtræk. Hvordan laves den tagrende eller kan man få en færdig løsning? Jeg er nemlig ikke så vild med at skulle lave vand ligge oppe på loftet;-)

Joshva
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis