Ingen lyd

Jeg har Windows XP men lyden er forsvundet? Når jeg går ind på 'lyde og lydenheder' 'egenskaber' 'lydstyrke' vises beskeden 'ingen lydenhed'. Jeg kan derfor ikke aktivere 'Slå lyd til eller fra'.  Hvis det er lydkortet der er gået, kan man selv indsætte et nyt?

<p>&#160;Tulle</p>
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. prøv at søge efter ny hardware (kontrolpanel)
2. indsætte nyt lydkort: jada, det kræver kun en skruetrækker.
Hej,

Hvis du ved hvornår lyden gik,så prøv at køre en system gendan.Vi har haft samme problem,og fik klaret det på den måde
Mvh juned6
Er der tale om en XP, så start med at kontrollere:

1) Er dit lydkort aktivt i BIOS (hvis det er onboard) ?

2) Er dit lydkort fundet i hardwarekonsollen ?
Hej:
Prøv at gå i start og derefter højreklik på denne computer, vælg egenskaber, i den kolonne du så får op, trykker du på hardvare og derefter enhedshåndtering, har du så et gult spørsmåltegn, et sted uden for lyd, hvis du har det skal du højreklikke på lydenheden og opdater driver til denne enhed, hvis det så ikke lykkes at opdaterer til denne enhed, højreklikker du igen og trykker fjern denne enhed og så fjerner du den.
Derefter genstarter du din pc og når den starter op skriver den selv at der er fundet ny hardvare og så måske virker den, ellers skal du ind på nettet og finde en ny lydenhed. at downloade.

Kære venner

Tak for jeres hjælp - jeg har været alle forslag igennem men har fået at vide, at en enhed sikkert er "currupt". Så det bliver forslaget med skruetrækkeren.

<p>&#160;Tulle</p>
Jeg har fuldstændig samme problem som Ruth Christiansen med min Acer 3500, bærbar.
Den har længe glimret ved at lyden har været meget forvrænget, heliumstemmer.
Problemet kom vist nok ifm installation af mobilt bredbånd, men det er muligvis noget sludder.
Kan man også selv skifte lydkort på en sådan PC??

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis