Startproblemer med Kawasaki JS300

Jeg kan ikke få liv i min Jet Ski Kawasaki JS300. Det er en to takt motor som har været totalt skildt ad. Jeg har nu samlet den med nye lejer mv. Der har været gang i den, men nu vil den ikke! Jeg ved ikke om den kunne køre før den blev skildt ad.

Link til manual: http://books.google.com/books?id=d6ShQx9_0DQC&pg=PA40&lpg=PA40&dq=needle-jet+high+speed+js300+adjusting&source=web&ots=16pK9RqZYp&sig=9DfGeoy1kHqAVkqFue2X_erylx0&hl=da&sa=X&oi=book_result&resnum=3&ct=result#PPA39,M1

Der er tænding på den, men jeg har ikke mulighed for at stille tændingen ordentligt, eller ved ikke hvorledes det skal gøres. Den er med elektronisk tænding og man kan stille på tændingspladen. Jeg har prøvet forskellige positioner, men det ser ikke ud til at hjælpe. (Er den så følsom over for tændingstidspunktet?) Det er svært at se mærket på svinghjulet når den køre, da der skal et dæksel over svinghjulet før starteren kan køre. (MÆRKELIGT IKK?)

Jeg har anvendt forkert to takt blandingsolie, den til knallert. Jeg har nu skiftet benzinen ud og blandet det, men den rigtige outboard olie. 2%. Den har også fået et nyt tændrør (NGK B7ES), men intet har hjulpet.

Den får benzin, tændrøret er vådt, og det lykkedes mig at få gang i den i går, med megen møje og besvær. Den oste meget, måske på grund af den forkerte olie. MEN i dag vil den intet!

Holder jeg hånden over indsugningen og lader starteren køre længe så kommer der røg ud af udstødningen og starteren kører lettere, men den går ikke i gang. Hvorledes skal man indstille tændingen på sådan en?

LOW air skruen OG HIGH air skruen står i standard position, ifølge manualen.

Når jeg giver den en snaps, så slår den ikke engang en "skid". Der er et knæk på tændingskablet, men jeg tror ikke det kan skiftes ud, da det er monteret i tændspolen.

Er det et tændingsproblem? Eller hvor tror i problemet ligger??

Tak for det

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det har ikke noget med hva olie du har brugt.. bensin er brandfarlig om der er det ene eller andet i spiller ingen rolle ved en opstart.. mit bud kunne være konsatoren der er blevet kold.. sådan en fætter skal tænde 2mm før top.. af med tændrør måle med skydelære tænder den 2mm før top og er der gnist på plugen.. så skal den starte når du har givet en skvis.. bens  .. hvis den tænder og går ud.. skal du i kaburatoren og lede efter synderen..

Hald
Og lige en ting mere. Skal man stille tændingstidspunktet på sådan en. Der er en ankerplade som man kan stille på,
men der er jo ingen platiner, så hvad har ankerpladen at gøre med tændingstidspunktet.
Der er kun to spoler på ankerpladen og intet andet. Hvorledes "finder" motoren ud af hvornår den skal tænde?

Tak
Da jeg havde motorcykel var det hele pladen man drejede for at flytte tændingstidspunk.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Eletronisk tændning... så kan du droppe skydelæren.. så burde man ikke kunne rokke ved noget i tændingsmondulet, altså når det er skruet sammen så står den der hvor den skal ..

Kan du dreje ankerpladen.. er der gnist på.. hvis begge dele er tilfældet, så prøv at dreje ankerpladen mens du kører med starter... sker der ikke noget.. så pil tændrøret ud og se om den er druknet.. altså fugtig tændrør.. er der knastør tændrør.. får den ikke bensin.. var det mulig at sende et billede af tændingen..??

 

Hald

Annonce

Der skulle gerne være en slags rotor.. når den passerer spolen afbryder den forbindelsen mellem de 2 spoler og slår en gnist.. men et billede kunne gøre underværker.. der er også en tændspole der kunne lave knuder.. hvis den er kaput kommer ingen gnist..

Hald

Jeg prøver lige igen... uanset hvor forkert den skulle stå i tænding så skal der være en gnist..   hvis der er gnist .. kan narre den med lidt dieselstart.. har du prøvet med mere end et tændrør..

Hald
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis