Jeg kan ikke få liv i min Jet Ski Kawasaki JS300. Det er en to takt motor som har været totalt skildt ad. Jeg har nu samlet den med nye lejer mv. Der har været gang i den, men nu vil den ikke! Jeg ved ikke om den kunne køre før den blev skildt ad.
Link til manual: http://books.google.com/books?id=d6ShQx9_0DQC&pg=PA40&lpg=PA40&dq=needle-jet+high+speed+js300+adjusting&source=web&ots=16pK9RqZYp&sig=9DfGeoy1kHqAVkqFue2X_erylx0&hl=da&sa=X&oi=book_result&resnum=3&ct=result#PPA39,M1
Der er tænding på den, men jeg har ikke mulighed for at stille tændingen ordentligt, eller ved ikke hvorledes det skal gøres. Den er med elektronisk tænding og man kan stille på tændingspladen. Jeg har prøvet forskellige positioner, men det ser ikke ud til at hjælpe. (Er den så følsom over for tændingstidspunktet?) Det er svært at se mærket på svinghjulet når den køre, da der skal et dæksel over svinghjulet før starteren kan køre. (MÆRKELIGT IKK?)
Jeg har anvendt forkert to takt blandingsolie, den til knallert. Jeg har nu skiftet benzinen ud og blandet det, men den rigtige outboard olie. 2%. Den har også fået et nyt tændrør (NGK B7ES), men intet har hjulpet.
Den får benzin, tændrøret er vådt, og det lykkedes mig at få gang i den i går, med megen møje og besvær. Den oste meget, måske på grund af den forkerte olie. MEN i dag vil den intet!
Holder jeg hånden over indsugningen og lader starteren køre længe så kommer der røg ud af udstødningen og starteren kører lettere, men den går ikke i gang. Hvorledes skal man indstille tændingen på sådan en?
LOW air skruen OG HIGH air skruen står i standard position, ifølge manualen.
Når jeg giver den en snaps, så slår den ikke engang en "skid". Der er et knæk på tændingskablet, men jeg tror ikke det kan skiftes ud, da det er monteret i tændspolen.
Er det et tændingsproblem? Eller hvor tror i problemet ligger??
Tak for det