Min computer vil ikke læse discs

Hej jeg har et lille problem (stort problem) med at min computer ikke vil anerkende at der er en disk i drevet. når jeg sætter en cd eller dvd i mit disk drev siger den at der ikke er nogen. jeg har en HP Pavilion med Vista 64x bit.

Har i brug for flere info så skriv
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en bærbar, kan du jo prøve at rense laseren meget forsigtigt med en vatpind.

Vi har samme ballade med vores bærbare og overvejer meget stærkt at købe en ekstern USB DVD-brænder, da mekanikken virker noget mere robust.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

det kan være at smørelsen der er tøret ind til læsehovedet.!!!

eller en ny dvd drev ca 300 kr.? med mindre det er en kompidrev.???

kan du høre at læsehovedet at den "køre" frem og tilbage.!

på at forsøge at aflæse cd(en).?
hmm nu er jeg forvirret. Den vil sgu gerne brænde cd'er men ikke aflæse spil og film. Kan et drev blive indstillet til kun at brænde cd'er eller?

den skal både brænde og læse.

men på min stationær computer er der to dvd afspiller i hvor af ene er brænder

for at spare på slidet på dvd brænderen. så bruger jeg afspilleren til at læse.?

og køre på windows xp profesional 32 bit. versionen.

Annonce
min er læser og brænder i én. Jeg har LightScribe DVD SuperMulti Drive/CD-Burner. Men synes bare det er underligt at den ikke vil læse spil men den vil gerne brænde. Den har altid kunne læse men lige pludselig gider den ikke
hvor længe har du haft den.!!!

hvodan lyder den når den forsøger at læse filmen.!
Har haft den i cirka 3-5 uger.

Når jeg sætter et spil i kan jeg høre den kører rundt og så stopper den og drevet siger en bip lyd.

Når jeg sætter en tom disk i fortæller den med det samme der er en tom disk i drevet og om jeg vil brænde noget ned på den.

så er det forholdvis nyt drev du har i. så det kan være software fejl

i computeren.?

uh uh det lyder ikke så godt.

hmmm, gad vide hvad jeg så skal gøre. om jeg skal aflevere den tilbage? men så får jeg først tilbage om 2 uger eller sådan noget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis