underlag til flydende parketgulv

hejsa nu er jeg endeligt ved at have rettet mit betongulv op til acceptable tilstand, og skal snart ligge parketgulv ovenpå, et flydende af slagsen 14 mm. skal der være dampspærre på gulvet ? der er tale om etageadskillelse mellem stue og 1.sal. regner med at bruge en 3 mm foam til underlag.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
foam er fint.

dampspærre er ikke nødvendig da der er det samme damptryk i stuen og på 1. sal = ingen fare for kondensering.

Mvh Jax

Da jeg for et par måneder siden var ude og shoppe trægulv, blev jeg frarådet at bruge foam, da det eftersigende skulle have en tendens til at "kollapse".

Jeg købte i stedet Icopals filt med dampspærre (terrændæk) og det virker bare. Jeg fik det handlet med i prisen på trægulvet.


Med venlig hilsen

Anders

Hej

Man skal altid anvende det parketunderlag som leverandøren forskriver, for have styr på en eventuel efterfølgende garanti, men bliver der her ikke foreskrevet nogen bestemt er der jo nok frit slag.
Jeg hører ind imellem om foamtyper der kollapser, men har dog ikke selv set det endnu.

Har jeg heller ikke.

Og bruger da også selv skumunderlaget når der ikke er foreskrevet noget.

Filten er noget dyrere, og ikke mange leverandører der foreskriver det, de fleste foreskriver skumunderlaget i forbindelse med deres trægulve.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis