IR kamera billeder

Med 2 års slid for at efterisolere og bygge op var min forventninger store og de blev også indfriet mest af alt - jeg har haft lånt et thermo kamera på jobbet !!!

Lidt eksempler derfra....

Loft mellem stueplan og 1 sal - gad vide hvor bjælkerne ligger 


Trækbånd i kvist ned på væg bag gips - god kuldeleder ??? 

IHC tavle...

Og lig såp mærke til de 2 vinkler her af mørke felter, det er en isolerings batt jeg må have fået forskubbet, da jeg ved et væg lampeudtag måtte trække lidt ekstra i lidt elrør !!!


Men alt ialt, efter utallige kig, det er satme blevet godt hele vejen rundt. Især ser princippet med at ligge dampspærren lidt ind i isolering så den aldrig brydes ud til at betale sig, feks ved eldåser mm.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gang i gulvvarmen :D
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej

Lige en oplysning:

Hvis man måler direkte på metaloverflader, blanke overflader etc. med et termografikamera, kan man risikere at resultaterne bliver forkerte og endda meget forkerte.

Tip: Sæt et stykke tape på målepunktet først for en sikkerheds skyld.
Hej Orla

Det ved jeg ;)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvem har "gode forbindelser" til at komme og tage sådanne billeder? Evt. priser?

Ville helt vildt gerne have taget nogle af huset udefra, så vi kan efterisolere de rette steder.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Skrevet af Franke den 01-03-2009 00:41

Ville helt vildt gerne have taget nogle af huset udefra, så vi kan efterisolere de rette steder.

Rette steder - Vil foreslå alle flader mod det fri !!!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det dårligste sted er faktisk at termofotografere et hus udefra, selv om der dog kan være forhold der gør det nødvendigt.

Man skal forøvrigt passe på med at lægge for meget i en termofotofrafering, da den selvfølgelig viser temperaturforskellene på overfladen, men i de fleste tilfælde viser det jo bare det en erfaren rådgiver ved i forvejen, man skal i hvert fald huske at det er tolkningen af billederne der er det vigtigste, så det er ham der fotograferer og hans erfaring der tæller.

Helt specifik er det vores udhus, jeg ønsker at fotografere. Jeg er i gang med at efterisolere og det er mere for at se, om arbejdet er gjort godt nok, inden der sættes permanent varme på derude, da det bruges som lydstudie.

Det kan ikke helt udelukkes, at der også er en del af min indre drengerøv, der bare synes det er lidt fedt med et IR kamera - har en svaghed for elektroniske gadgets....

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

IR billeder er rigtig gode til at finde koldeområder, eller utætheder i ens bolig. Blot skal man vide at et IR kamera egentlig ikke aflæser temperaturer, men tilbagekastede varmestråler, og ligeledes skal man vide at forskellige materialer ikke tilbagekaster lige mange varmestråler - dette vil derfor give forskellige aflæsninger af kameraet. Ligeledes skal men ved bygninger huske på at vinden - eller vindretningen kan have stor indflydelse på hvad man ser i kameraet. Dette kan man eliminere ved at isætte en blowerdoor, og med den lave et over- eller undertryk, afhængig af hvad man ønsker at måle.
Mvh
Kurt    
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis