Ombygning af carport fra værebro ?

Hej med jer. :-)

 

 

Går med planer om at opføre en carport, dobbelt med høj rejsning og stort skur, http://www.vaerebro.dk/xl_itemgroup.asp?AfdId=92&GroupId=4

Har som udgangspunkt planer om den store på knap 60 m2, men er i tvivl om man bør komme under 50m2 da reglerne kræver beregninger fra bygningskunstruktør ved ændringer.

Vil umiddelbart efter opførsel have støbt gulv og isoleret i skurdelen og kunne på sigt også godt tænke mig at å gjort det samme i carportdelen og altså få den bygget om til garage, Værebro siger at konstruktionen godt kan bære en port.

Mit store problem er , bland andet at carporten jo desværre er med stolper der skal graves ned i jorden så nogen der har erfaringer med hvordan man støber fundament rundt om dem ?

Grunden til at jeg umiddelbart har valgt denne her løsning er simpelthent prisen, der er desværre ikke nogle firmaer i dk der tilbyder samlesæt til garager sådan som der er hinsidan.

 

 

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du har tegningen på carporten kan du lave et normalt fundament og sætte stolpebærer i, også skal du korte de stolper der følger med af. Dette vil også give din carport en længerer leve tid, da stolperne kommer fri af jorden.

Kan du ikke få de beregninger fra værebro, de må have dem.
Og da de lever af at sælge bla. carporte bør de have det der skal bruges til at deres kunder kan få produktet godkendt.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej Flemming

Skal lige være sikker på at jeg har forstået dig ret. :-)

Du mener jeg skal spørge Værebro om de har beregninger og tegninger på en montering på støbt fundament i stedet, og at jeg derefter så skal have støbt et fuldt fundament fra dag 1 ?

Prøver at skrive til dem og høre hvad de siger, ved jo at de fleste Carportcentre insisterer på at man følger deres tegninger efter den grimme dødsulykke vi havde for omkring 1 år siden hvor nogen på eget initiativ i stedet for nedgravning/nedstøbning valgte at bruge stolpesko.

Nu jeg selv nævner stolpesko. :-)

Jo rimeligt logisk at de kun støtter på 2 sider da de andre er åbne men i Tyskland er alle Carporte monteret på stolpesko som støtter på alle 4 sider og kan købes i alle deres Byggemarkeder, hvorfor ialverden holder vi så her i DK fast i vores "forældede" udgave ?
Har lige kontaktet Værebro og de skrev følgende svar på mit spørgsmål om at jeg vel ikke var den eneste der var interesseret i en opbygning på fundament:

Nej du er ikke en første der gerne vil støbe fundament under vores carporte. Det er der mange der gør. Men vi kan desværre ikke tilbyde dig hverken tegninger eller beregninger omkring dette. Vi står inden for konstruktionen af carporten med nedgravede stolper. Ønsker man anden løsning for stolperne punktfundament eller fuldt fundament er dette på ejet ansvar.

Har så skrevet tilbage til dem om at det da burde være nogle beregninger der ville kunne øge deres salg at få lavet og at hvis de ikke ville gøre det gratis da kunne tilbyde tegningerne mod en tillægspris da det jo er fuldstændigt tåbeligt hvis hver kunde for sig skal ud og betale for at få lavet beregninger på den samme vare.
hej gumshoe
fik du nogensinde svar fra værebro?
jegselv har set på deres dobbel med høj rejsning, og ville også være interresseret i at støbe fundament istedet..
er du gået igang med at lave carporten og har du evt billeder af det.
med venlig hilsen
kristian
p.s du må meget gerne emaile mig
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis