Sænkning af Ford Sierra fra 92.

Har planer om at sænke min Ford Sierra i weekenden. Hvor meget skal af foran. Kan man lirke støddæmper op af holderen forneden eller skal man skrue styre og bære-kugler af ?? Og bagpå - hvor meget skal demonteres - er kun nederste bolt i støddæmperen eller skal bærearmen skrues af ??

El-trikko
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lad være, du aner absolut ikke noget om det du vil i gang med, hvis en fjeder smutter for dig får du hovedet smadret. DET ER FARLIGT!!!

du ville ha bilen skal stå på maven og baghjulet hopper i hjulspin.!!!

????????

El-trikko
Skrevet af trikker01 den 26-02-2009 18:42
Har planer om at sænke min Ford Sierra i weekenden. Hvor meget skal af foran. Kan man lirke støddæmper op af holderen forneden eller skal man skrue styre og bære-kugler af ?? Og bagpå - hvor meget skal demonteres - er kun nederste bolt i støddæmperen eller skal bærearmen skrues af ??


Så vidt jeg husker er det ikke andet end en enkelt bolt der skal af foran, og så bremsecalibren for ikke at ødelægge bremseslangen så kan du med en vægtstang presse fjederbenet/støddæmperen ud af navet, muligvis skal du lige løsne krængningsstabilisatoren i de to "klemmer" som holder den.
Bagpå skal man have støddæmperen skruet af, og mener at man med en fjederklemme kan få fjedren klemt nok sammen til at den kan lirkes ud, men er ikke helt sikker.
På en sierra er det en ret overskulig opgave
Men der ud over er det ret vigteigt at du han et sæt gode fjederklemmer ellers kan det få ret katastrofale føljer

En god ting at have hvis man er i tvivl om noget og ikke har skruet i så meget bil er en Haynes bog, den kan lånes på biblioteket.
Tak for svaret......det skal prøves :-)

El-trikko
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis