Isolation af gulv

Hej.

Er godt i gang med at banke gulvet i bryggerset op. - Der skal jo så flamingo-plader ned. Men hvad gør jeg omkring rør?

Der går f.eks. nogle fjernvarmerør ind. - Jeg kan jo godt lægge flamingoen tæt på, men der vil jo altid være lidt luft. had gør jeg med det?

/Carsten
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen der har erfaring med det?
Den gængse måde er at fylde leca nødder eller ærter i hvor flamingopladerne ikke slutter tæt, f.eks. langs ujævn sokkelfundament og omkring kloak eller andre rør.
Eneste untagelse er omkring jernrør der fører varmtvand. Her vil det medføre kondens og tærring som forkorter installationens levetid.

 

Hvad gør man så ved de rør?

Hej

 

Du kan bruge skum som foreslået, men helst den type som hedder isoleringsskum fra Dana Lim, men alm monteringsskum kan også bruges.
 
Husk en vandforstøver hvis det er store mængder eller meget tørt.

Der kan også hældes flamingokugler ned omkring, men det er somme tider lidt vanskeligt at styre.

Annonce
Jeg regner med at det bliver meget små mellemrum. Så det er nok nemmest med flamingokugler. Har de samme problemer med kondens som Leca?
Husk flamingo kugler har en tendens til at flyde oven på beton, specielt den meget tynde selvnivilerende beton, derfor vil jeg bruge fugeskum det bliver liggende og kan skæres til så det er plant, hvis man vil bruge tid på det
Takker. Jeg køber en ti dåser af det. Det kan vel købes i et hvert byggemarked?!
Ja, kan det.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis