Min renault Megane går ud.

Hejsa... jeg er den lykkelige ejer af en Renault Megane fra 1997. Den har startet som smurt i de 2,5 år jeg har haft den. Forleden begyndte den at gøre vrøvl ved at gå ud når jeg skulle koble ud eller stå i fri gear. Det er altid når bilen har stået og er blevet kold og aldrig under kørsel på ex mortorvej hvor bilen er i fart og kørt varm. Det ubehagelige er at jeg ikke kan dreje på rattet når den går ud og jeg derfor både har svært ved at komme til at dreje eller parallel parkere da jeg skal skifte gear ved disse handlinger hvorved bil sætter ud. Jeg har forsøgt at påfylde sprit til olien mens det var frostvejr og den fortsætter stadig med at drille. Èn  taler om at det kan være chokeren som er røget og en anden mener det er kapukratoren som har samlet snask og måske derfor skal udskiftes. Og FDM giver som altid det ukvalificerede svar; få vores værksted til at kigge på den. kr. 800-1200 . Hvem kan hjælpe??
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om din automatchoker slår fra for tideligt, så har den problemer ved at gå i tomgang, ned på et værksted, du kan også lige se efter om din vacumslange er røget af, dette kan også bevirke at den ved kold motor går i stå.
vacumslangen er en sort slange, som går fra motoren og op under dit luftfilter, du vil kunne se om den sidder og ingen forbindelse har nogle steder og nej der sker ikke noget ved at køre med det, andet end det er pisse ireterende at den går ud når den er kold, hvor bor du i landet, af hensyn til en mek:
jeg bor i København... har flere dårlige erfaringer med mekanikere her. Sikkert fordi jeg er kvinde så tror de at de kan spise mig af med hvad som helst. Sidst kostede det mig 4500 for reperation og en bil der ikke kunne køre og en fræk og næsvis behandling. Har en god ven som er autoriseret mekaniker, men han er ikke altid lige pålidelig hvad angår tid og har svært ved at holde aftaler og det er virkeligt irriterende når man går og venter på "stand by" og gerne vil have lavet sin bil. Men han er smadder dygtig og rigtig god til at forklare hvad der sker med bilen. 
Jeg vil hellere end gerne køre ud af byen og kommer en del mod Køge og deromkring. Tak for din hjælp iøvrigt
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis